واکنش روزنامه اسرائیلی به اقدام ضدایرانی نتانیاهو

یوسی ملمان طی مقاله ای در روزنامه هاآرتص ، نوشت :به دنبال حمله شکل گرفته علیه کشتی ایرانی در دریای سرخ و اشتباه مهلک پیش آمده در درز کردن اطلاعات مربوط به این عملیات اسراییل باید به این نتیجه رسیده باشد که می بایست از ریختن بنزین بر روی آتش دست بردارد.  

وی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی قواعد نانوشته بازی به رسمیت شناخته نشده را تغییر داده است که می تواند پیامدهای وخیمی به همراه داشته باشد.

ملمان با اشاره به حمله شکل گرفته علیه کشتی ایران در دریای سرخ و خرابکاری به وجود آمده در تاسیسات غنی سازی اورانیوم نطنز هشدار داد که " این دو عملیات نشان می دهد که  اسراییل به رهبری بنیامین نتانیاهو در حال بازی با آتش بسر می برد. "

وی به تهدید ایران مبنی بر اینکه انتقام این دو اقدام تجاوزکارانه را خواهد گرفت، اشاره کرد و گفت : تل اویو باید با توجه به تجربه های گذشته این تهدید را جدی تلقی کند زیرا بدون شک ایرانیان در صدد انتقام گرفتن از اسراییل هستند.

این مقاله نویس هاآرتص هشدار داد که " درگیری شکل گرفته میان ایران و اسراییل ظرف دو سال و نیم گذشته هر آن ممکن است از کنترل خارج شود و این امر باعث می شود تا اسراییل در گردونه خشونت گرفتار شود .

ملمان خاطرنشان کرد که ۹۵ درصد تجارت اسراییل از راه دریا صورت می گیرد و نیروی دریایی آن نسبتا کوچک است و توان آن در حمایت و تامین امنیت تجارت دریایی به ویژه در مناطقی همچون اقیانوس هند و دریای سرخ دور افتاده از سواحل اسراییل محدود است.  

وی در همین رابطه به مطلب انتشار یافته در روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک مقام اسراییلی اشاره کرده که اظهار داشت: اگر هدف از عملیات نطنز انتقام گرفتن بوده پس بدون شک طراح این عملیات و تایید کننده آن بر وخامت اوضاع افزوده اند.

واکنش روزنامه اسرائیلی به اقدام ضدایرانی نتانیاهو: بازی با آتش است

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.