تمسخر ترامپ در فضای مجازی+عکس

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به برخی مجسمه‌هایی که تاکنون از دونالد ترامپ ساخته شده است.

ترامپ برهنه

در سال ۲۰۱۶ مجسمه‌های برهنه ترامپ در مکان‌های عمومی سانفرانسیسکو، لس آنجلس، سیاتل، کلویلند (اوهایو) و نیویورک ظاهر شدند. البته این مجسمه‌ها دوام زیادی نیاوردند؛ زیرا گروه سازنده آنها اعتراف کردند این مجسمه‌ها را به صورت غیرقانونی در سراسر امریکا به نمایش گذاشته‌اند.

البته این گروه ساخت مجسمه‌های ترامپ را متوقف نکرد و دو سال بعد مجسمه‌ای ساختند که ترامپ را در حالی که درون یک سلول زندان حبس کرده بود به نمایش می‌گذاشت.

ترامپ احمق

در ژوئن ۲۰۱۹، مجسمه‌ای از ترامپ که روی توالت طلا نشسته و توییت می‌کند، در میدان ترافالگار لندن ظاهر شد. این سازه پنج متری در اعتراض به یک بازدید کشوری برنامه ریزی شده از رئیس جمهور وقت صورت گرفت و «ترامپ احمق» نامیده شد.

مجسمه صداهایی از باد شکم و اصطلاحات معروف و ننگین او همچون «شما اخبار جعلی هستید»، «بدون تبانی»، «من یک نابغه هستم» و «شکار جادوگران» پخش می‌کرد.

مجسمه ترامپ احمق

مجسمه اسارت

در سال ۲۰۱۹، توماس شلگل از یک مجسمه چوبی از ترامپ در کشور محل تولد همسرش ملانیا، اسلوونی پرده برداشت. این اثر هنری یادآور رابطه عشق/نفرت ترامپ با مردم بود. در مجسمه دست ترامپ را می‌بینیم که همانند مجسمه آزادی بالا رفته است؛ درواقع اثر دارای دو بعد خوب و بد است. این مجسمه در سال ۲۰۲۰ سوزانده شد.

این اثر نخستین کار هنری مجسمه‌ساز نبود؛ چراکه این مجسمه‌ساز، سازه چوبی ملانیا ترامپ را نیز ساخته بود که آن اثر نیز به آتش کشیده شد.

ترامپ با عصای جادویی

این مجسمه توسط تامی زیگان در سال ۲۰۲۰ ساخته شد. منتقدان از این اثر به عنوان «گوساله طلایی» در اشاره به ترامپ که توسط برخی از طرفدارانش ستایش می‌شود، یاد می‌کنند. زیگان که در کالیفرنیا مستقر است، نسخه اصلی مجسمه را از فایبرگلاس خلق کرد ولی نمونه های دیگری از این مجسمه‌ از جنس برنز و استیل نیز ارائه داد. او امیدوار بود که یکی را به طور دائم در کتابخانه دوران ریاست جمهوری ترامپ نصب کنند.

ابتکار تندیس ترامپ

مجموعه‌ای از مجسمه‌های طلایی ترامپ در سراسر ایالات متحده امریکا قرار داده شد که برخی از بدنام‌ترین لحظات ترامپ را بازسازی کرد. ابتکار خلق این تندیس‌ها، به هنرمندان اجازه داد تا دیدگاه های خود را درباره معروف‌ترین لحظات خودپسندی، خودشیفتگی و نژادپرستی ترامپ به اشتراک بگذارند که در نهایت این آثار در واشنگتن، نیویورک، پورتلند و اورگان به نمایش گذاشته شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.