سوابق مالیاتی ترامپ در دست دادستان‌های نیویورک

برخی رسانه‌های خبری گزارش کرده‌اند که اسناد مالیاتی رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در اختیار دفتر دادستانی شهر نیویورک قرار گرفته‌ است.

برخی رسانه‌ها روز پنجشنبه خبر دادند که اسناد مالیاتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در اختیار دفتر دادستانی شهر نیویورک قرار گرفته است.

روزنامه «هافینگتون پست» به نقل از شبکه خبری «سی‌ان‌ان» نوشت دفتر دادستانی نیویورک سوابق مالیاتی ترامپ را از تاریخ ژانویه ۲۰۱۱ تا آگوست ۲۰۱۹ به دست آورده‌ است.

این خبری در حالی منتشر شده که دیوان عالی آمریکا روز دوشنبه به عنوان بخشی از فرآیند تحقیق و بررسی مشاغل خانواده ترامپ توسط دادستان شهر «منهتن»، ، دریافت این سوابق را برای وی تسهیل ساخت. این تحقیقات می‌تواند به اتهامات جنایی علیه خانواده ترامپ منجر شوند.

این دفتر دادستانی و وکلای ترامپ از زمان آغاز این بررسی‌ها و تحقیقات از سال ۲۰۱۸، درگیر نبردی حقوقی با یکدیگر بوده‌اند. 

این در حالی است که «لتیسیا جیمز» دادستان کل نیویورک در حال انجام تحقیقات جداگانه‌ای است و در حال بررسی این موضوع است که سازمان ترامپ چگونه به منظور امتناع از پرداخت مالیات، ارزش دارایی‌های خود را صفر یا آنها را افزایش داده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم گزارش کرده که دو زن که گفته‌اند ترامپ به آنها تجاوز کرده در فرآیند شکایت از او دخیل هستند. 

ترامپ مدعی شده بود که او حق دارد خود را به عنوان رئیس‌جمهور عفو کند، اما وی این کار را در آخرین روز‌های ریاست‌جمهوری‌اش انجام نداد.

پیشتر روزنامه نیویورک طی گزارشی تحقیقی و بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده بود گزارش داد که ترامپ در سالی که پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری شد فقط ۷۵۰ دلار مالیات پرداخت کرده است.

این گزارش افزود: ترامپ در ۱۰ سال از ۱۵ سال گذشته هیچ مالیات بر درآمدی پرداخت نکرده است و علت آن نیز این بوده است که به سازمانهای مالیاتی گفته بوده که بیشتر از پولی که به دست آورده است ضرر کرده است.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، ترامپ تنها رئیس جمهور معاصر است که پرونده های مالیاتی خود را علنی نکرده است در سال اول ریاست جمهوری خود(۲۰۱۷) نیز فقط ۷۵۰ دلار به حکومت فدرال مالیات داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.