جو بایدن: آینده از آن سرمایه‌گذاری در انرژی پاک است

جو بایدن روز پنج‌شنبه در نشست سران برخی از کشورها که با موضوع تغییرات آب و هوایی به میزبانی واشنگتن و به صورت مجازی برگزار شد، این مطلب را اظهار کرد.

وی افزود: می‌خواهم یک زیرساخت حیاتی برای تولید و استقرار فناوری پاک هم آنهایی که اکنون می‌توانیم داشته باشیم و هم آنهایی که در آینده اختراع خواهیم کرد، ایجاد کنم.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: ایالات متحده منتظر نمی‌ماند. ما نه تنها در دولت فدرال، بلکه در شهرها و ایالت‌های سراسر کشور، در حال تصمیم‌گیری برای اقدام هستیم.

بایدن با اشاره به تاثیر این اقدام بر مشاغل کوچک، مشاغل بزرگ و کارگران آمریکایی، اضافه کرد: می‌بینم که کارخانجات ما در حال ساخت نسل بعدی وسایل نقلیه الکتریکی هستند و برق‌کاران در سراسر کشور برای ۵۰۰ هزار ایستگاه شارژ برقی در امتداد بزرگراه‌های ما نصب می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا تا پایان این دهه، انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را به نصف کاهش می‌دهد، گفت: این همان جایی است که ما به عنوان یک کشور پیش می‌رویم و این همان چیزی است که می‌توانیم برای نه تنها ایجاد رونق اقتصادی، بلکه برای سلامت و پاکی کل کره زمین انجام دهیم.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: می‌دانید که این مراحل حداکثر تا سال ۲۰۵۰ امریکا را در مسیر اقتصاد بدون تولید گازهای گلخانه‌ای قرار می‌دهد اما واقعیت این است که آمریکا کمتر از ۱۵ درصد تولید گازهای گلخانه‌ای جهان را دارد.

بایدن ادامه داد: همه شما کاملا درک می‌کنید، هیچ کشوری نمی‌تواند این بحران را به تنهایی حل کند. همه ما و به ویژه آنهایی که بزرگترین اقتصادهای جهان را نمایندگی می‌کنیم؛ باید قدم برداریم.

وی اضافه کرد: کسانی که اقدام می‌کنند و سرمایه گذاری جسورانه‌ای بر مردم و آینده انرژی پاک انجام می‌دهند، مشاغل خوب فردا را به دست می‌آورند و اقتصادشان را مقاوم‌تر و رقابتی‌تر می‌سازند.

رئیس جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد: دانشمندان به ما می‌گویند این دهه، تعیین‌کننده است. این دهه‌ای است که باید تصمیماتی اتخاذ کنیم که از بدترین پیامدهای بحران آب و هوایی جلوگیری کند.

بایدن تصریح کرد: ما باید سعی کنیم گرمای زمین را تا یک و نیم درجه سانتی‌گراد، کاهش دهیم. شما می‌دانید، جهان بیش از ۱.۵ درجه به معنای آتش سوزی‌های مکرر و شدیدتر، سیل، خشکسالی، امواج گرما و طوفان‌هایی است که جوامع را متلاشی می‌کند، زندگی و معیشت را از بین می‌برد و به طور فزاینده‌ای بر سلامت عمومی ما تأثیرات ناگوار می‌گذارد.

 وی تاکید کرد: این انکار ناپذیر است؛ کشورهایی که اکنون برای ایجاد صنایع آینده اقدامی قاطع انجام می‌دهند، کشورهایی خواهند بود که می‌توانند از مزایای اقتصادی رونق انرژی پاک آینده استفاده کنند.

رئیس جمهوری آمریکا با تاکید بر اینکه ما باید برای مقابله با این چالش‌ها، سریع حرکت کنیم، گفت: ما برای میلیون‌ها آمریکایی در اینجا مشاغل خوبی ایجاد خواهیم کرد و پایه محکمی برای رشد آینده قرار می‌دهیم.

بایدن افزود: این می‌تواند هدف شما نیز باشد. این یک ضرورت اخلاقی و اقتصادی، یک لحظه خطر اما یک لحظه از امکانات فوق العاده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.