هشدار؛ وقوع رگبار و وزش باد شدید در ۱۳ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ آورده است: وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و احتمال وقوع تگرگ بعد از ظهر امروز(۲ اردیبهشت ماه) برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، غرب اصفهان و چهارمحال و بختیاری، جمعه (۳ اردیبهشت ماه) برای استان‌های گلستان، ارتفاعات در استان‌های البرز، تهران و سمنان، شمال فارس، جنوب اصفهان، ارتفاعات کرمان و شنبه (۴ اردیبهشت ماه) برای استان‌های قزوین، البرز، ارتفاعات در تهران و سمنان، اصفهان، شرق فارس، غرب یزد و نیمه غربی کرمان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط وزش باد شدید موقت همراه با خیزش گرد و خاک، احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، صاعقه و برق گرفتگی و احتمال وقوع تگرگ وجود دارد بنابراین نسبت به احتیاط در تردد و اسکان در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام‌ها در مراتع مرتفع و مسیل‌ها به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا  هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.