هشدار قاطعانه جانشین سردار قاآنی به رژیم صهیونیستی

سردار محمدرضا فلاح‌زاده صبح امروز در مراسم گرامیداشت شهید سردار سید محمد حجازی اظهار داشت: اصفهان در دوران انقلاب اسلامی، صفحات زرینی در تاریخ خود به ثبت رسانده و مجاهدت‌های فراوانی را از مردم شهید پرور این استان شاهد بوده‌ایم. در دوران دفاع مقدس ۲۳ هزار شهید تقدیم اسلام کرد و سرداران و بزرگانی چون شهید خرازی، شهید همت و شهید کاظمی متولد اصفهان هستند.

وی افزود: شهید والامقام سید محمد حجازی نیز از ستارگان مولود در اصفهان است که اکنون در کنار دیگر شهیدان، میهمان سفره حضرت سیدالشهدا(ع) است. شهید سید محمد حجازی همچون جدش رسول اکرم(ص) معلم و اسوه اخلاق و مروج همه خوبی‌ها بود. او به وظایفش به چشم پست و مقام نگاه نمی‌کرد؛ بلکه آنها را مسئولیت خود در قبال مردم و انقلاب می‌دانست.

 جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه سردار شهید سید محمد حجازی متواضعانه در خدمت مردم و اسلام بود، گفت: از ویژگی‌های بارز ایشان، مردمداری بود. وی در سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین به مدت ۱۰ سال به مردم خدمت کرد. بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی محرومیت‌زدایی را راه‌اندازی کرد تا در دورترین نقاط کشور به مستضعفان خدمت‌رسانی شود.

وی ادامه داد: روحیه بصیرت‌طلبی، بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی او نیز قابل ستایش است. در پیش از انقلاب اسلامی، شهید حجازی به مصاف با دشمنان خدا رفت و این راه را تا شهادت خود ادامه داد. او مدتی هم در سیاه‌چاله‌های رژیم طاغوت همراه با برادرش شهید احمد حجازی محصور شده بود.  خاطرات عجیبی را از مبارزات و دوران زندان خود برای ما تعریف می‌کرد.

سردار فلاح‌زاده تصریح کرد: وی در اولین روزهای دفاع مقدس، در میدان نبرد حاضر بود و در بیشتر عملیات‌ها همچون خیبر و بدر، در جنوب و غرب ایران به مبارزه با رژیم بعث می‌پرداخت. مردم ایران و امت اسلام از داشتن چنین شهید والامقامی به خود می‌بالند. انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، چنین سربازانی را تقدیم اسلام کرد و یکبار دیگر، وقایع عاشورا را برای امت اسلام زنده ساخت. هیچکس به خاطر خود در میدان‌های نبرد حاضر نشد. بسیجیان گمنام بسیاری بودند که در شب‌های تیره و تار به مصاف دشمنان رفتند.

وی با اشاره به اینکه شهید حجازی در همه عرصه‌ها به مردم خدمت می‌کرد، گفت: سردار حجازی در گمنامی تمام به مدت ۵ سال با همان بینش بلند و تفکر متعالی و بصیرت کامل، در سوریه و لبنان حاضر شد و به مصاف دشمنان خدا رفت. اگر فرماندهی سردارانی چون شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید سید محمد حجازی در مناطق اشغال شده نبود، آمریکای جهانخوار و رژیم غاصب صهیونیستی، مجالی به امت اسلام نمی‌دادند و کشورها را یکی پس از دیگری در می‌نوردیدند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: همه آن چیزی که شهید حجازی را متمایز می‌کرد؛ ولایت‌مداری او بود. او تابع محض ولایت مطلق فقیه بود. اگر در تمامی میدان‌های نبرد حاضر شد و در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی، به کمک مردم می‌شتافت، به تبعیت از رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره) بود.

وی افزود: او امام خمینی(ره) و وظایفش را می‌شناخت و با ادامه دادن راه امام(ره)، به وظایفش به خوبی عمل کرد. سردار از دوران نوجوانی تا لحظه شهادت به دنبال عملی کردن وظایف خود و خدمت به مردم بود. هر کجا وارد می‌شد، افراد را مجذوب خود می‌کرد. هر روزی که با او بیشتر معاشرت می‌کردم، عشق و ارادتم به ایشان و ولایت بیشتر می‌شد. او هیچ چیزی را برای خود نمی‌خواست و راضی به رضای خدا بود. در نهایت همچون اجداد بلند مرتبه‌اش، جانش را در راه خدمت به مردم و ولایت به اسلام تقدیم کرد.

سردار فلاح زاده خاطرنشان کرد: وظیفه ماست که از الگویی چون شهید بزرگوار سید محمد حجازی درس بگیریم. دشمنان انقلاب اسلامی باید بدانند ما وارث پیامبر و ائمه مظلوم هستیم. در اوج مظلومیت اما با عزت تمام به مصاف شما خواهیم آمد. اگر ما را چندبار قطعه قطعه کنند و دوباره زنده کنند، دست از پیمودن راه اسلام برنخواهیم داشت و به مبارزات خود تا لحظه پیروی اسلام ادامه خواهیم داد.

وی  گفت: رژیم غاصب صهیونیستی بداند که گروه‌های مقاومت در جای‌جای کره خاکی در کنار مقرهای شما قرار دارد و هر لحظه شما را به افول نزدیک‌تر می‌کنند. رژیم صهیونیستی مطابق با صحبت‌های رهبر معظم انقلاب، ۲۵ سال آینده که چند سالی از آن هم می‌گذرد را نخواهد دید. خون شهید حجازی و سلیمانی در رگ‌های امت اسلام در سراسر جهان به جوش آمده و دست از مبارزه برنخواهند داشت. امام خمینی(ره) به ما وعده داده که اسلام تمام سنگرهای کلیدی جهان را یکی پس از دیگری فتح خواهد کرد و پرچم اسلام در بالاترین قله‌های جهانی به اهتزاز در خواهد آمد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.