سالیوان از پیشرفت در مذاکرات وین خبر داد

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: در گفت‌وگوهای غیرمستقیم آمریکا و ایران، پیشرفت هایی به دست آمده است.

سالیوان این اظهارات را در مصاحبه اختصاصی با کریستیان امانپور» مجری شبکه سی‌ان‌ان در خصوص وضعیت فعلی رایزنی‌های اخیر در وین میان ایران و گروه ۱+۴ و همچنین گفت‌وگوهای غیر مستقیم با هیات آمریکایی مطرح کرد.

وی تصریح کرد: «در گفت‌وگوهای غیرمستقیم با تهران، پیشرفت‌هایی حاصل شده است و واشنگتن متعهد به بازگشت به برجام بر اساس «تعهد در برابر تعهد» است.»

امان پور همچنین در پیام توئیتری خود به نقل قولی از سالیوان اشاره کرده که در آن همچنین تصریح شده است که پیشرفتهایی در این مذاکرات حاصل شده است.

به گفته سالیوان هنوز اقداماتی برای انجام مانده است، اما در نهایت آمریکا متعهد به بازگشت به برجام بر اساس رویکرد «تعهد در برابر تعهد» است.

دیروز چهارشنبه (یکم اردیبهشت) نیز سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالیکه تحریم‌ها را ابزار کلیدی برای پاسخگو نگهداشتن کشورها از جمله ایران دانست، تاکید کرد که واشنگتن آماده برداشتن تحریم‌های ناسازگار با برجام است.

به گزارش ایرنا، «ند پرایس» در نشست خبری روز چهارشنبه خود، افزود: پیشرفت‌هایی در مذاکرات وین دیده شده است اما همچنان مسیری طولانی در پیش داریم. این هم به خاطر این است که ما به صورت غیرمستقیم گفت‌وگو داریم، همچنین موضوعات آن ساده نیست بلکه پیچیده است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن، بی اعتمادی بین ایران و آمریکا و بین ایران و سایر مذاکره‌کنندگان وجود دارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به تشکیل دو کارگروه تخصصی در مذاکرات وین برای بررسی اقداماتی که ایران باید برای ادامه تعهداتش انجام دهد، و همچنین گام‌هایی که آمریکا برای ادامه پایبندی خود تحت برجام باید بردارد، اشاره کرد و گفت: «ما آماده برداشتن گام‌های ضروری برای بازگشت به برجام هستیم که شامل برداشتن تحریم‌های ناسازگار با  برجام می شود.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.