افزایش تعرفه برق از امروز

براساس مصوبه هیات وزیران پیش بینی شده هر ساله هفت درصد تعرفه برای همه مشترکان افزایش داشته باشد و طبق گفته سخنگوی صنعت برق از امروز شاهد اجرایی شدن این طرح هستیم و تعرفه همه مشترکان هفت درصد افزایش می یابد.

طبق تصمیمات اتخاذ شده برای مشترکان کم مصرف که زیر الگوی مصرف هستند قبض آنها رایگان و با تعرفه صفر خواهد بود و مشترکان خوش مصرف می توانند با رعایت چند توصیه ساده مصرف برق خود را مدیریت کرده تا مشمول تعرفه صفر شوند.

مصطفی رجبی مشهدی - سخنگوی صنعت برق - در این باره به ایسنا گفت: مشترکان خوش مصرف اگر نسبت به پارسال مصرف خود را ۱۰ درصد کاهش دهند از پاداش های در نظر گرفته شده برخوردار خواهند شد و کاهش ۱۰ درصد مشمول تخفیف ۲۰ درصدی در قبض خواهد شد.

به گفته وی امسال و تاکنون شاهد افزایش ۲۰ درصدی در مصرف برق هستیم که لازم است از هم اکنون برنامه ریزی در این باره صورت گیرد.

سخنگوی صنعت برق در باره مشترکان پر مصرف گفت: مشترکان پرمصرف که تا کنون اقدامی برای مدیریت مصرف نکرده اند از خردادماه مشمول ۱۶ درصد تعرفه اضافه‌تر خواهند شد.

مشترکان پر مصرف با استفاده صحیح از وسایل برقی و تنظیم مناسب روشنایی ها می توانند به مدیریت مصرف در سالی که با کاهش ۴۰ درصدی بارش  ها همراه است و این امر حدود ۳۰۰۰ مگاوات برق نیروگاه های برق آبی را به همراه خواهد داشت کمک کنند.

به طرح برق امید از پارسال در کشور اجرا شد و براساس آن مشترکان به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم بندی شدند. مشترکان کم مصرف مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی خواهند شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.