وضعیت کرونایی این شهر قرمز پررنگ شد

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با هشدار نسبت به شدت ابتلا به کووید ۱۹ اعلام کرد که رنگ کرونایی شهرستان ۲ میلیون نفری کرج ، قرمز پررنگ شد.

دکتر مهرداد بابایی اظهار داشت: اکنون از مجموع هفت شهرستان تابعه استان البرز ، شهرستان کرج قرمز پررنگ، چهار شهرستان ساوجبلاغ ، فردیس ، نظرآباد و چهارباغ قرمز و ۲ شهرستان طالقان و اشتهارد نارنجی کرونایی هستند.

وی ادامه داد: میزان ابتلا به کووید ۱۹ در استان البرز شدت یافته و روزانه بیش از سه هزار بیمار به مراکز درمانی مراجعه می کنند که بخشی از آنها به قرنطینه خانگی زیر نظر پزشکان انتقال می یابند.

بابایی گفت : به علت افزایش بیماران بدحال ، هر روز از تخت های بستری سایر بخش های تخصصی به بستری بیماران کووید۱۹ افزوده می شود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان داشت: اکنون یک هزارو۶۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستانی البرز بستری هستند که حال ۱۸۷ بیمار آنان وخیم است.

وی ادامه داد: اکنون یک هزارو۵۰۰ تخت برای بستری بیماران کووید۱۹ در البرز اختصاص یافته و ۲۰۰ تخت نقاهتگاهی نیز آماده شده است.

بابایی گفت: تعداد تخت های نقاهتگاهی البرز تا ۵۰۰ تخت قابل افزایش است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بیان داشت: افزون راه اندازی نقاهتگاه ها، یک بیمارستان صحرایی در استان پیش بینی شده است.

وی بیان داشت : شمار ماموریت های روزانه اورژانس البرز برای انتقال بیماران کووید۱۹ نسبت به اسفند ماه سال گذشته پنج برابرشده و به بیش از ۲۰۰ ماموریت رسیده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از مردم خواست با توجه به ازدحام بیماران در بیمارستان ها و خستگی مفرط مدافعان سلامت، در خانه ها بمانند و از تردد غیر ضرور در مکان های عمومی خودداری کنند.

بابایی بار دیگر از مردم خواست تا استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را در مکان های عمومی اولویت قرار دهند.

استان سه میلیون نفری البرز از حدود ۲۲ روز پیش وارد موج چهارم کرونا شده است.

۳۷ هزارو۲۱۶ بیمار کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در البرز بستری شده اند که ۳۲ هزارو۹۰۷ بیمارآنان بهبود یافته اند ضمن آنکه سه هزار و۹۰۷ نفر دیگر جان خود را از دست داده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.