ثروت ایلان ماسک از ۱۷۴ میلیارد دلار گذر کرد

تنها در یک هفته اخیر ثروت ایلان ماسک به لطف افزایش سهام تسلا و شرکت اسپیس ایکس ۱۳ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.  

در هفته اخیر ارزش سهام تسلا یک صعود خوب را تجربه کرد که ۹.۳ درصد بیشتر از هفته قبلی بود. ثروت ایلان ماسک در پایان معاملات هفته گذشته به ۱۷۴.۴ میلیارد دلار رسید تا وی پس از جف بزوس در رده دوم قرار گیرد. او اکنون حدود ۱۰ میلیارد دلار ثروت کمتری از جف بزوس در اختیار دارد.  

سال ۲۰۲۰ در حالی به پایان رسید که ارزش سهام شرکت خودروسازی تسلا بیش از هفت برابر رشد کرد و این مساله باعث شد ایلان ماسک به دومین و حتی در مقاطعی به ثروتمندترین فرد در جهان تبدیل شود. تسلا که یکی از پیشروترین خودروسازان جهان در استفاده از تکنولوژی های نوین است در زمان همه گیری کرونا به یکی از محبوب ترین خودروسازها تبدیل شد.  

ماسک با اطمینان خاطر دادن به سهامداران در خصوص تولید خودروها گفته است در سه ماهه دوم امسال کار تحویل خودروی سایبر تراک این شرکت آغاز خواهد شد. همچنین طبق گزارش خودروسازی تسلا در سال ۲۰۲۰ حدود نیم میلیون خودرو در زیرمجموعه های این شرکت تولید شده که از این مقدار بیش از ۱۸۰ هزار دستگاه در سه ماهه پایانی سال تولید شده است. علاوه بر افزایش تولیدات، تسلا در راستای عمل به استراتژی بازاریابی خود قیمت خودروهای خود را به طور متوسط ۱۱ درصد نسبت به سال قبل کاهش داد که از این مقدار، بیشترین کاهش قیمت مربوط به مدل ایگرگ این شرکت بوده است.  

این هفته همچنین شرکت اسپیس ایکس موفق شد با پشت سر گذاشتن رقبای بزرگی چون بلو اورجین، برنده مناقصه سه میلیارد دلاری ناسا برای ارسال فضاپیما تا دو سال دیگر شود که این اتفاق باعث افزایش قابل توجه ارزش سهام این شرکت شد.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.