آتش زدن یک نظامی صهیونیست توسط خودش

یک نظامی صهیونیست که از مشکلات روحی رنج می‌برد، پس از بی اعتنایی فرماندهان ارتش به مشکلات وی، خود را آتش زد.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی از خودسوزی یک نظامی ارتش این رژیم به نام «ایتسک سعیدیان» در چند روز گذشته خبر داد.

به نوشته وبسایت شهاب نیوز، این نظامی که در واحد رژه مشغول بود، به علت بی توجهی ارتش رژیم صهیونیستی به مشکلات روحی و روانی‌اش، خود را آتش زده است.

در این میان به گفته شبکه ۱۳ اسرائیل، بیم و نگرانی در میان فرماندهان ارتش در خصوص احتمال خودسوزی دیگر نظامیانی که از مشکلات روحی رنج می‌برند، افزایش یافته است. نظامیانی که عمدتا پس از حضور در مناطق درگیری دچار آسیب‌های روانی شده‌اند.

پس از انتشار خبر خودسوزی این نظامی، هزاران تن از معلولان ارتش صهیونیستی در مقابل وزارت جنگ این رژیم در تل آویو تجمع کرده و علیه بی توجهی ارتش به مشکلاتشان اعتراض کردند.

ارتش اسرائیل نیز «زیف شیلون» فرمانده سابق این رژیم در مرز با غزه را که خود نیز معلول است، مسئول بررسی شرایط نظامیان دارای مشکلات روحی کرده تا اتفاق مشابه «ایتسک سعیدیان» برای آن‌ها رخ ندهد.

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در بخشنامه‌ای از بخش بازپروری ارتش خواسته است تا فورا به وضعیت نظامیان دارای مشکلات روحی و روانی رسیدگی کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

رسانه‌های عبری‌زبان بارها در خصوص افزایش موارد افسردگی، اعتیاد به مواد مخدر و الکل، آزار جنسی و فرار از خدمت در میان نظامیان ارتش صهیونیستی هشدار داده‌اند. روزنامه هاآرتص سال گذشته در گزارشی نوشت که سال ۲۰۲۰ میلادی شاهد ثبت یک رکورد در نسبت مردانی بوده که از خدمت نظامی به سبب بیماریهای روانی معاف شده‌اند.

این روزنامه ماه گذشته نیز در گزارشی گفت که برخی از نظامیان افسرده برای غلبه بر شرایط روحی خود به مصرف مواد مخدر و الکل روی می‌آورند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.