بررسی راه‌های پایان اختلافات منطقه‌ای از سوی عراق و عربستان سعودی

مشاور امنیت ملی عراق و سفیر عربستان سعودی در بغداد در دیدار امروز خود با یکدیگر راه‌های پایان اختلافات منطقه‌ای را بررسی کردند.

مشاور امنیت ملی عراق امروز سه شنبه میزبان سفیر عربستان سعودی در بغداد بود و با او درباره مسائل مختلف و در راس آن حل اختلافات منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، دفتر «قاسم الاعرجی» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مشاور امنیت ملی عراق امروز عبدالعزیز الشمری را به حضور پذیرفت و با او درباره تحکیم روابط دو کشور و اهمیت برقراری روابط و نزدیکی با  همه از طریق گفت‌وگوی سازنده و همکاری مشترک گفت‌‌وگو کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: دو طرف اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه و راه‌های پایان دادن به اختلافات  در راستای تامین منافع کشورها و ملت‌های منطقه را بررسی و تاکید کردند که گفت‌وگو، تفاهم و حسن همجواری موجب افزایش ثبات، توسعه و تشویق به سرمایه گذاری در همه زمینه‌ها می‌شود.

در این نشست همچنین بر اهمیت مشاهده ثبات بیشتر در منطقه از طریق عبور از بحران‌ها و تمرکز بر منافع مشترک کشورها و مردم منطقه تأکید شد.

الاعرجی هفته گذشته در نخستین سفر رسمی خود به ایران از زمان تصدی سمت مشاور امنیت ملی عراق در تیر ماه ۱۳۹۹ به تهران سفر کرد و با مقامات کشورمان دیدار کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.