نجات جان ۸ صیاد در آبهای قشم توسط نیروی دریایی سپاه

 معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: جان ۸ سرنشین شناور صیادی توسط نیروی دریایی سپاه در آبهای جنوب جزیره قشم نجات داده شد.

اسماعیل مکی زاده دوشنبه شب در تشریح جزئیات نجات جان ۸ صیاد افزود: حوالی ساعت ۱۶ امروز ۳۰فروردین ماه یک فروند شناور صیادی در ۲ مایلی جنوب جزیره قشم، هنگام بیرون کشیدن تور ماهی گیری دچار آبگرفتگی می شود.

وی افزود: این شناور که مجهز به سیستم مخابراتی بوده  اعلام اضطرار نمود و بلافاصله یک فروند شناور متعلق به نیروی دریایی سپاه که در منطقه حضور داشته پس از دریافت پیام وارد عمل شده وهر ۸ نفر صیاد مضطر را که پس از غرق شدن شناورشان گرفتار امواج شده بودند را نجات داده و درسلامت کامل به محل امن منتقل می کند.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان علت این حادثه را بی توجهی به هشدارهای هواشناسی و مبادرت به صیادی در شرایط نامساعد جوی اعلام کرد.
مکی زاده عنوان کرد: به رغم هشدارهای هواشناسی وتاکید از اجتناب سفر شناورهای کوچک صیادی در آن ساعت از روز ، متاسفانه سرنشینان شناور مذکور با بی توجهی اقدام به صیادی در منطقه کرده بودند.
وی ضمن قدردانی از مشارکت و حضور بموقع نیروی های ندسا در این عملیات نجات اظهارداشت: در راستای امضای تفاهمنامه همکاری  منعقده بین اداره کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان با ارگانهای دریایی استان در راستای تعمیق و گسترش همکاریها در امر جستجو و نجات دریایی خوشبختانه هم افزایی لازم ایجاد و در صورت لزوم مشارکت کلیه ارگان های دریایی استان را در مواجهه با حوادث احتمالی خواهیم داشت.
به گفته معاون دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان، آموزش های لازم نیز پیرامون مباحث تخصصی، استاندارد و روز آمد جستجو ونجات درمانورهای که در پهنه آبی استان با حضور ارگانها دریایی به شکل دوره ای برگزار می گردد، باز آموزی می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.