اعتراف ژنرال صهیونیست به شکست گنبد آهنین اسرائیل

یک ژنرال ارشد صهیونیست اعتراف کرد ، تهدید حیاتی که رژیمش را تهدید می‌‌کند دیگر صرفا از سوی ایران نیست بلکه تمام طیف‌های تشکیل دهنده جبهه ضد اسرائیلی (جبهه مقاومت) به خطری حیاتی برای تل‌آویو تبدیل شده‌اند.

پایگاه اطلاع رسانی روزنامه معاریو در گزارشی به نقل از فرمانده یگان ۸۱ فناوری ارتش اسرائیل تاکید کرد ، امروز تمام ساختارهای تشکیل دهند جبهه ضد اسرائیلی به تهدیدی حیاتی برای جبهه داخلی آن تبدیل شده اند.

ژنرال بازنشسته یوسی لانگوتسکی فرمانده سابق یگان ۸۱ فناوری ارتش اسرائیل در این باره به این روزنامه عبری زبان گفت : امروز خطرات حیاتی زیادی در اطراف اسرائیل(مناطق اشغالی ۱۹۴۸) شکل گرفته اند و ارتش اسرائیل قادر به مهار تمام این تهدیدها به ویژه از طریق تکیه بر گنبد آهنین نیست.

 این ژنرال صهیونیست اعتراف کرد گنبد آهنین عدم کارایی خود را به اثبات رسانده است و نشان داد که توانمندی رهگیری موشک های گروه های (مقاومت) فلسطینی را ندارد امری که می‌تواند جنبش حماس در نوار غزه را به تهدیدی مستقیم برای جبهه داخلی اسرائیل تبدیل کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد ، صرف نظر از تهدیدی که ایران برای اسرائیل دارد، حزب الله هم یک خطر بسیار جدی است، اما گنبد آهنین قادر به مقابله با شلیک مستمر و پرتعداد موشکها از تمام جبهه ها نخواهد بود، باید اعتراف کرد که کارایی گنبد آهنین رهگیری و سرنگونی جزئی و محدود این موشک‌ها است.

این ژنرال صهیونیست همچنین خبر داد  هزینه رهگیری گلوله های پرتابی و موشک هایی که از نوار غزه به سوی جبهه داخلی اسرائیل شلیک می‌ شود نیز بسیار هنگفت است ، هر موشک شلیک شده از سوی سامانه گنبد آهنین بیش از یکصد هزار دلار هزینه دارد ، در حالی که قیمت ساخت یک موشک فلسطینی بسیار پایین است، حال اگر سامانه نیازمند شلیک دو موشک برای سرنگونی موشک فلسطینی باشد نه تنها هزینه ها دو برابر می‌ شود بلکه ما را نیازمند تامین ذخایر موشک های رهگیر بیشتری برای سامانه گنبد آهنین می‌ کند.

این ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی خواهان یافتن راه حلی فوری و سریع برای ناکارآمدی و غیر عملی بودن سامانه گنبد آهنین شد چون به اعتقاد وی خطرات موشکی که در اطراف رژیم اسرائیل شکل گرفته است، تهدیدی واقعی و حیاتی را برای اسرائیل ایجاد می‌ کند.‎

وی در این رابطه افزود : آنچه ما را بیشتر نگران می‌ کند پاسخ به این پرسش است که چگونه مراکز تصمیم گیری در اسرائیل (کابینه ، شورای امنیت ، کمیته امور خارجه ، وزارت جنگ  و ارتش اسرائیل) شبانه روز درباره وجود این تهدیدها هشدار می‌ دهند اما راه حلی واقعی برای مقابله با این خطر راهبردی ارائه نمی کنند ، این که سامانه های پدافندی گنبدآهنین ، عصای سحر آمیز و پیکان را در تقابل بعدی در هم ادغام کنند بیش از آن که یک راهکار باشد بیانگر کوته نظری و ناآگاهی غیر قابل قبول در این زمینه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.