جزئیاتی از وظیفه ارتش در انتخابات و رژه نیروی هوایی در ۲۹ فرردین از زبان مقام بلندپایه نظامی

امیر یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش در نشست خبری که صبح امروز در ستاد فرماندهی هوانیروز ارتش برگزار شد ضمن تبریک فرارسیدن روز ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: امسال رژه با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور به صورت محدود و «محمول» برگزار می‌شود و هوانیروز هم این رژه را به صورت انفرادی در پایگاه‌ها انجام می‌دهد.

وی با اشاره به درپیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، افزود: هوانیروز ارتش همواره در انتخابات حضور داشت و با بالگرد در مناطق صعب العبور اقدام به انتقال صندوق‌های رأی خواهد کرد.

فرمانده هوانیروز ارتش در ادامه با اشاره به خدمات هوانیروز در بحث امداد هوایی، اظهار داشت: هوانیروز همواره به عنوان یک بازوی توانمند و سربازان ولایت در خدمت مردم هستند.

امیر قربانی گفت: هر ساله ما در روز ارتش بخشی از تولیدات و توانمندی ها را به نمایش عمومی می گذاشتیم که امسال به دلیل شیوع کرونا این اتفاق مهم در پادگان ها برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به نقش گروها و افراد مختلف در پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: نقش محوری در انقلاب با رهبری امام خمینی (ره)، روحانیت و مردم بود و مردم در تبعیت از امام(ره) به خوبی نقش آفرینی کردند، اما نقش ارتش و به ویژه هوانیروز نیز در پیروزی انقلاب اسلامی  بسیار مهم بود که چندان به آن پرداخته نشده است.

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به اهمیت اقدام امام خمینی (ره) برای نامگذاری ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش، افزود: این تصمیم امام خمینی (ره) توطئه های انحلال ارتش را خنثی کرد و توان ارتش برای حفظ امنیت کشور و دفاع از مرزهای کشور حفظ شد.

امیر قربانی در بخشی دیگر از سخنان خود به نقش ارتش در مقابله با قائله کردستان پرداخت و گفت: هوانیروز از روز اول با تمام وجود پای نظام، انقلاب و کشور ایستاد و شهدای بسیاری در این مسیر اهدا کرد و این رشادت و جانفشانی در دفاع مقدس هم مشاهده شد و به خوبی توانستند گردانهای زره‌ای ارتش عراق را متوقف کند.

وی با بیان اینکه هوانیروز در دفاع مقدس بیش از ۵۰۰ هزار ساعت پرواز عملیاتی داشت که در تمامی جنگ های در جهان بدونه سابقه است، افزود: این تجهیزات در بسیاری از ارتش ها وجود دارد اما این رخدادهای مهم که هوا نیروز ارتش رقم زد را در هیچ کجا نمی توان مشاهده کرد.

فرمانده هوانیروز ارتش در ادامه به بحث خود کفایی در هوانیروز ارتش اشاره کرد و گفت: با تدبیر مقام معظم رهبری نهضت قطعه سازی در ارتش راه افتاد و ما امروز تمامی قطعات را در داخل کشور تولید می کنیم و با وجود تمامی تحریم ها توانسته ایم که توان عملیاتی خود را به بهترین شکل حفظ کنیم و ما بزرگترین ناوگان هوایی منطقه را داریم که به بهترین و پیشرفته ترین سیستم های ناوبری، دید در شب و انواع موشک ها و تجهیزات مجهز هستند.

امیر قربانی با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ قطعه در هوانیروز تولید می شود، گفت: ما در کنار ماموریت های مختلف که در حوزه عملیاتی داریم، در هر بحرانی که رخ می دهد در نوک پیکان خدمت رسانی به مردم عزیزمان حضور داریم و شما دیدید که در سیل دوسال پیش با وجود اینکه در تعطیلات نوروز بود اما هوانیروز همیشه قهرمان، حضور پررنگی داشت و توانست به خوبی نقش آفرینی کند.

وی افزود: هوانیروز در ماموریت های مختلف،  فرا سازمانی حضور دارد و در آتش سوزی های یاسوج و مناطق مختلف کشور حضور موثر داشت.

فرمانده هوانیروز ارتش همچنین به نقش هوانیروز در عملیات امداد و نجات اشاره کرد و اظهار داشت: هوانیروز در ۳۰ استان کشور ماموریت امداد هوایی را برعهده دارد؛  همه کارکنان هوانیروز پادر رکاب ولایت هستند و همه توان خود را برای خدمت به مردم عزیزمان بکار گرفته اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.