رکورد ثبت‌نام در انتخابات شوراهای روستا شکسته شد

جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور در سومین نشست کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور که با حضور نمایندگان دستگاه های عضو کمیته در محل وزارت کشور برگزار شد با اشاره به اینکه یکی از مولفه های جدی در روند مشارکت حداکثری در امر خطیر انتخابات، اطلاع رسانی مسئولانه و به هنگام است؛ اظهار داشت: باید با نهایت تلاش, فضای عمومی و رسانه ای کشور را به سمت ترغیب بیشتر مردم به حضور در صندوق های رای سوق دهیم, چرا که حضور پرشور در انتخابات, زمینه ساز اقتدار، کارآمدی, انسجام و ثبات کشور است.

معاون سیاسی وزیر کشور  با بیان اینکه خوشبختانه روند ثبت نام ها از اسفندماه سال گذشته گویای استقبال خوب در کل کشور است؛ گفت: در شورای شهر حدود ۵۱ هزار و ۲۲۰ داوطلب ثبت نام کرده اند که مقایسه این آمار با دور قبل که در شورای چهارم ۴۵ هزار نفر و در شورای پنجم حدود ۵۵ هزار نفر ثبت نام کرده اند؛ نشانگر این امر است که آمار خوب و قابل قبولی را در این دور از ثبت نام ها داریم.

عرف در ادامه خاطر نشان کرد: اما در خصوص ثبت نام شوراهای روستا در این دوره، باید اعلام کنم که رکورد ثبت نام در انتخابات این دوره شکسته شد؛ چنان که با استقبال ویژه مردم و روستاییان عزیز, ثبت نام بیش از ۲۴۰ هزار نفر داوطلب عضویت در شوراهای روستا قطعی شد؛ در حالی که در دوره چهارم حدود ۲۲۰ هزار نفر و در دوره پنجم حدود ۲۳۴ هزار نفر ثبت نام کرده بودند. عرف افزود: این امر نشان دهنده آمادگی بیشتر داوطلبین برای رقابت در این عرصه از انتخابات در روستاهای کشور است.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اظهار این که شروع مشارکت از ثبت نام نامزدها آغاز می شود؛ گفت: روند کار, گویای استقبال خوب داوطلبین در کل کشور است که ان شاا... با حرکت و استمرار این مسیر, شاهد حضور پرشور مردم در روز انتخابات خواهیم بود.

معاون سیاسی وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود به تلاش های دشمن و رسانه های معاند در دلسرد کردن مردم از حضور در رقابت های انتخاباتی اشاره کرد و گفت: همان طور که مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند, کشور درگیر یک جنگ همه جانبه و چندوجهی در حوزه های مختلف اقتصادی, سیاسی و روانی است و باید متناسب با مختصات این جنگ, برنامه ریزی و عمل کنیم تا نقشه ها و برنامه های دشمنان خنثی شود.

عرف با تشریح این موضوع که در این عرصه خطیر باید پیش بینی درست از برنامه های دشمن داشته باشیم؛ گفت: باید با آگاهی و فعال بودن اجازه ندهیم دشمن با تبلیغات مستمر رسانه ای خود, خللی در عزم و اراده مردم در تعیین سرنوشت سیاسی شان ایجاد کند.

موضوع کرونا از دیگر موضوعات مورد اشاره معاون سیاسی وزیر کشور در این نشست بود که در این خصوص گفت: تمام تلاش دولت و مجموعه نظام متمرکز بر مدیریت بیماری کرونا است و امید می رود با تلاش های انجام گرفته، وضعیت بیماری به سمت کنترل و مهار برود تا بتوانیم با شرایط مناسب و مطمئن, شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و امن در ۲۸ خرداد باشیم.

عرف در پایان صحبت های خود خاطر نشان کرد: انتخابات یک پروژه ملی است و باید همه دستگاه ها و نهادها در این پروژه ملی دخیل باشند و به برگزاری هر چه باشکوه تر انتخابات در کشور کمک کنند.

قابل ذکر است در نشست امروز, قمری وفا نماینده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات گزارشی از برنامه ریزی صدا و سیما در انتخابات پیش رو ارائه کرد و گفت: تلاش و برنامه صدا و سیما بر جلب مشارکت حداکثری مردم در آوردگاه انتخابات ۱۴۰۰ است و در این راستا برنامه های متنوع و پر حجمی را در چارچوب زمانبندی مشخص، در دستور کار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.