ادعای توخالی آمریکا علیه روسیه

بیزینس اینسایدر گزارش داد، یک مقام دولت جو بایدن اعلام کرد، جامعه اطلاعاتی ایالات متحده اسناد ناکافی و غیر مطمئن در مورد این ادعای واشنگتن که روسیه به شبه نظامیان برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان پاداش داده است دارد.

این مقام دولت بایدن به دیلی بیست گفت: جامعه اطلاعاتی ایالات متحده با اطمینان کم ارزیابی می‌کند که افسران اطلاعاتی روسیه تلاش کرده‌اند تا حملات طالبان را به سوی پرسنل آمریکا و ائتلاف در افغانستان در سال ۲۰۱۹ هدایت کنند.

مقام آمریکایی در ادامه افزود: تحریم‌های روز پنجشنبه دولت بایدن علیه روسیه در ارتباط با موضوع پرداخت پاداش به شبه نظامیان در افغانستان نبوده است.

روزنامه نیویورک تایمز سال گذشته گزارش داد که آژانس های اطلاعات آمریکا دریافته‌اند که عوامل روسی مزایایی را به شبه نظامیان مرتبط با طالبان برای کشتن نیروهای آمریکا در افغانستان ارائه می‌دهند.

برغم اعتراف جامعه اطلاعاتی آمریکا در مورد  نقش نداشتن روسیه در انجام حملات علیه نیروهای امریکا در افغانستان، دولت جو بایدن روز پنجشنبه تحریم‌های جدیدی علیه روسیه به بهانه اقدامات این کشور از جمله هک و حملات سایبری و همچنین مداخله مسکو در انتخابات آمریکا وضع کرد.

براساس این تحریم‌ها، آمریکا همچنین ۱۰ دیپلمات روس را از خاک آمریکا اخراج کرد. خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد که ۳۲ فرد و نهاد روسی تحت این تحریم ها قرار گرفته‌اند.

پیش از این دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت که روسیه اقدامات تحریمی آمریکا را محکوم می کند و به تحریم های این کشور با پیروی از اصل اقدام متقابل پاسخ می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.