اتهام ناتو علیه روسیه و حمایت از آمریکا!

 رویترز گزارش داد، متحدان غربی ایالات متحده در ائتلاف نظامی ناتو روز پنج شنبه با متهم کردن مسکو به آرایش نیروهای نظامی در امتداد مرز اوکراین، حمایت خود را از دور جدید تحریم‌های واشنگتن علیه روسیه اعلام کردند.

سران ۳۰ کشور عضو این ائتلاف نظامی در بیانیه‌ای مشترک مسکو را به نقض حاکمیت اوکراین، مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده و مشارکت در فعالیت‌های سایبری بدخواهانه متهم کرده و مدعی شدند که «روسیه به نمایش الگویی پایدار از رفتار بی ثبات کننده ادامه می‌دهد».

در این بیانیه ضمن درخواست از مسکو برای کاستن از تنش‌ها در مرز اوکراین و موافقت با برگزاری نشست شورای ناتو- روسیه، اعلام شد که «اعضای ائتلاف نظامی ناتو در همبستگی کامل با ایالات متحده قرار دارند».

گفتنی است، اوایل روز پنج شنبه شبکه سی بی اس نیوز در گزارشی اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد علیه ۳۰ نهاد و ۱۰ فرد روسی تحریم‌هایی را اعمال کند.

گفته می‌شود که مبنای اتخاذ این تصمیم از سوی دولت آمریکا ادعاهایی در مورد دست داشتن روسیه در جاسوسی از سیستم‌های توربین‌های بادی ایالات متحده و همچنین دخالت روس‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.