"دریل کیمبول" رئیس انجمن کنترل تسلیحات آمریکا صبح امروز اعلام کرد، با توجه به شیوع ویروس جدید کرونا در سطح جهانی ، روسیه و ایالات متحده فعالیت‌های بازرسی متقابل از تاسیسات نظامی یکدیگر در چارچوب پیمان مربوط به ادامه کاهش و محدود سازی تسلیحات راهبردی تهاجمی (استارت-۳) را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

طبق اطلاعات وی ، مسکو و واشنگتن اخیراً تصمیم گرفتند تا بازرسی‌های کنونی در چارچوب این پیمان قبل از آغاز ماه مه متوقف شوند.

کیمبول افزود، علاوه بر این ، "به دلیل گسترش ویروس جدید کرونا"، روسیه و ایالات متحده موافقت کرده‌اند تا نشست بعدی کمیسیون رایزنی‌های دوجانبه در زمینه مسئله کنترل تسلیحات که قرار بود در ماه مارس برگزار شود ، به زمان دیگری موکول شود".

وی یادآور شد که اطلاعاتش به استناد از محافل دیپلماتیک و کنگره آمریکاست.

بر اساس توافق مقامات مسکو و واشنگتن، به منظور اطمینان از اجرای اهداف و مفاد پیمان استارت-۳، بازرسی‌هایی توسط نمایندگان طرفین از تاسیسات نظامی مربوطه در دو کشور، از جمله در پایگاه‌های موشک‌های بالستیک قاره پیما ، پایگاه‌های زیردریایی‌ها و پایگاه‌های هوایی ، انجام شود. مطابق پروتکل پیمان استارت، هر طرف دارای سهمیه سالانه ۱۸ بازرسی است.

انجمن کنترل تسلیحات ایالات متحده که در حال حاضر به سرپرستی این متخصص آمریکا، در سال ۱۹۷۱ تأسیس شد. این مرکز در واشنگتن مستقر بوده و یکی از مشهورترین سازمان‌های غیردولتی آمریکاست که از تقویت رژیم‌های بین المللی برای منع گسترش تسلیحات و خلع سلاح حمایت می کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.