واکنش روسیه به تحریم‌ های جدید آمریکا

رویترز گزارش داد، ایالات متحده آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد که برای مجازات روسیه به بهانه مداخله ادعایی این کشور در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، حمله سایبری، تهدید و ارعاب اوکراین و سایر اقدامات «بدخواهانه» مسکو طیف گسترده‌ای از تحریم‌ها را علیه روسیه وضع کند.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در واکنش به این تصمیم خصمانه مقامات واشنگتن در یک نشست خبری اعلام کرد که مسکو در آینده‌ای نزدیک به تحریم‌های ایالات متحده که شامل اخراج ۱۰ دیپلمات روس و محدود ساختن توانائیهای روسیه برای پرداخت دیون دولتی می‌شود، پاسخ متقابل خواهد داد.

زاخاروا در این باره گفت: «سفیر ایالات متحده در روسیه هم اکنون در [محل] وزارت خارجه ماست. من این را قبلاً به ندرت گفته‌ام، اما حالا می‌توانم بگویم: این دیداری خوش‌آیند برای سفیر آمریکا نخواهد بود».

گفتنی است، اوایل روز پنج شنبه شبکه سی بی اس نیوز در گزارشی اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد علیه ۳۰ نهاد و ۱۰ فرد روسی تحریم‌هایی را اعمال کند.

گفته می‌شود که مبنای اتخاذ این تصمیم از سوی دولت آمریکا ادعاهایی در مورد دست داشتن روسیه در جاسوسی از سیستم‌های توربین‌های بادی ایالات متحده و همچنین دخالت روس‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.