استقبال عبدالله عبدالله از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان

عبدالله عبدالله رییس شورای الی مصالحه ملی افغانستان در دیدار وزیر خارجه آمریکا ؛ از خروج نظامیان آمریکایی از کشورش استقبال کرد .

وی روز پنجشنبه در دیدار آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که در سفری از پیش اعلام نشده وارد  کابل شد ؛ گفت از تصمیم آمریکا مبنی بر خروج نظامیانش از خاک افغانستان استقبال می کنیم .

دفتر مطبوعاتی شورای عالی مصالحه ملی افغانستان اعلام کرد که در این دیدار که در کاخ سپیدار انجام شد ،  بلینکن به عبدالله عبدالله اطمینان داد که خروج نظامیان آمریکایی به معنی پایان روابط کابل- واشنگتن نیست.

وی افزود:  فصل تازه‌ای از روابط و همکاری میان دو کشور گشوده شده و ما به همکاری‌های خویش در عرصه‌های مختلف در این فصل ادامه می‌دهیم.

به گزارش ایرنا، انتونی بلینکن در یک سفر از پیش اعلام ناشده امروز پنجشنبه وارد کابل گردید و با رئیس جمهور، وزیر خارجه و رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان دیدار و در باره ادامه همکاری کابل – واشنگتن با مقامات افغان بحث و تبادل نظر کردند.

وی پیش از این با محمد اشرف غنی رییس جمهوری و محمدحنیف اتمروزیر خارجه افغانستان نیز دیدار کرده است.

سفر بلینکن به افغانستان پس از اعلام موضع رئیس جمهور بایدن مبنی برخروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان تا پیش از ۱۱ سپتامبر آینده صورت گرفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.