زیر سوال بردن نشست‌های شورای امنیت از سوی یک رهبر انصارالله

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، یکی از رهبران انصارالله یمن پیش از آغاز نشست امروز (پنج‌شنبه) شورای امنیت درباره یمن، گفت: اگر این نشست به بحران انسانی در یمن پایان ندهد، بی‌فایده و بی‌نتیجه است.

محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن پیش از نشست امروز شورای امنیت درباره یمن توییت کرد: در نشست امروز شورای امنیت از قاتلان مردم یمن در جنگ و محاصره آمریکایی-انگلیسی-عربستانی-اماراتی به دلیل دادن مجوز برای ورود نفت‌کش‌ها تقدیر خواهد شد و طرف محاصره شده محکوم شده و مجرم خوانده خواهد شد.

الحوثی در ادامه توییت کرد: هرگونه نشستی که به بدترین بحران انسانی پایان ندهد و عاملان این تروریسم را مجرم نداند، بی‌نتیجه و بی‌فایده بوده و برگزار شدن و نشدن آن برابر است.

دولت مستعفی یمن روز چهارشنبه ادعا کرد که به کانتینرهای سوخت اجازه ورود به بندر حدیده در غرب یمن را که تحت مدیریت انصارالله است، می‌دهد تا این سوخت در مناطق تحت کنترل انصارالله توزیع شوند.

انصارالله، ائتلاف عربی را متهم می‌کند ۱۰ نفت‌کش را که ۹ فروند از آنها حامل ۸۵۵ هزار و ۲۴۶ تن بنزین و گازوئیل هستند، بیش از چهار ماه توقیف کرده است در حالی که این کشتی‌ها توسط هیئت تحقیق و بررسی سازمان ملل در جیبوتی تفتیش شده و مجوزهای جهانی آنها صادر شده بودند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.