موضع صریح و مهم رهبر انقلاب درباره مذاکرات وین

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در محفل مجازی انس با قرآن با اشاره به سیاست کشور در قبال برجام فرمودند: سیاست کشور را در مورد برجام و تحریم‌ها اعلام کرده ایم و به مسئولین هم از نزدیک و هم با نوشته و هم در جلسات و هم در صحبت عمومی گفته ایم و سیاست کشور معلوم است.

ایشان ادامه دادند: تشخیص مسئولین این است که مذاکره کنیم تا این سیاست را اعمال کنیم. ما بحثی در این زمینه نداریم ولی باید مراقبت شود که مذاکره فرسایشی نباشد و طوری نباشد که طرف ها مذاکره را کش دهند چون این برای کشور ضرر دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: آمریکا مذاکره نمی کند که حرف حقی را قبول کند بلکه آمریکا می خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند.

ایشان ادامه دادند: همین سیاستی را که ما گفتیم که باید تحریم ها اول برداشته بشود، چون ما خاطرجمع نیستیم به وعده آنها. تا حالا ده‌ها بار به وعده‌شان عمل نکردند و ضد وعده عمل کردند، حالا هم همین کار را خواهند کرد.

رهبر انقلاب فرمودند: این مذاکره‌کنندگان اروپایی گاهی در جلسات خصوص تصدیق می کنند که همین درست است و حق با ایران است. اما در مقام تصمیم گیری خب تابع آمریکا هستند. بنابراین پیشنهادهایی هم که می‌کنند غالباً پیشنهادهای متکبرانه و تحقیرآمیزی است که قابل نگاه کردن حتی نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.