مجوز سازمان هواپیمایی برای از سر گرفته شدن پروازهای انگلیس/ توقف پروازها به فرانسه

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از رفع تعلیق پروازهای انگلیس خبر داد و گفت: تمام پروازها به مقصد و مبدا کشور فرانسه ممنوع شد.

با وجود اعلام رفع محدودیت پروازهای انگلیس از ۱۶ اردیبهشت، با موافقت وزارت بهداشت محدودیت پرواز به انگلیس از امروز رفع شد.

«محمدحسن ذیبخش» امروز (چهارشنبه) به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: انگلیس از فهرست کشورهای ویژه کرونایی خارج و کشور فرانسه به فهرست این کشورها افزوده شد. بر این اساس  از امروز پروازها به انگلیس مجددا برقرار اما تمام پروازها به مقصد و مبدا کشور فرانسه ممنوع است.

محدودیت پرواز به ۳۹ کشور

ذیبخش با بیان اینکه اکنون محدودیت پروازی به ۳۹ کشور وجود دارد، اضافه کرد: پرواز از مبدا و مقصد کشورهایی که در لیست شرایط ویژه قرار دارند ممنوع بوده و کشورهایی که در لیست کشورهای پرخطر قرار دارند ملزم به انجام تست مجدد در ایران هستند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهارداشت: کشورهای، فرانسه، بوتسوانا، برزیل، جمهوری چک، عراق، استونی، ایرلند، لسوتو، مالاوی، موازمبیک، اسلواکی، آفریقای جنوبی و زامبیا در لیست کشورهای با شرایط ویژه دارای واریانت انگلیسی قرار دارند.

وی تصریح کرد: همچنین کشورهای آلبانی، آندورا، بحرین، بولیوی، بوسنی و هرزگوین، کلمبیا، مصر، اکوادور، مجارستان، اردن، کوزوو، لتونی، لبنان، مالت، مولداوی، مونته نگرو، مقدونیه شمالی، فلسطین، سنت لوسیا، صربستان، سیشل، اسلوانی، سوئد، سوریه، تانزانیا و امارات متحده عربی در لیست کشورهای پرخطر با بروز بالای بیماری قرار دارند.

ذیبخش افزود: عدم منع تردد مستلزم ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام تست مجدد پس از ورود به کشور برای مسافران بالای هشت سال در کشورهای پر خطر است و تردد در سایر کشورها با الزام ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام مراقبت های سندرومیک پس از ورود به کشور و انجام تست مجدد در صورت نیاز بالامانع است.

به گفته وی، ارائه تست PCR فقط در آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت امورخارجه ایران در کشورهای مبدا دارای اعتبار است

به گزارش ایرنا، در ابتدای دی ماه سال گذشته و با شیوع ویروس جهش یافته کرونا در انگلستان، ایران پروازهای خود را به لندن قطع کرد و بر اساس درخواست ستاد ملی مقابله با کرونا پروازهای انگلستان تا آخر دی‌ماه ممنوع شد. این ممنوعیت مجدد در بهمن و اسفند سال گذشته دوباره تمدید شد.

سازمان هواپیمایی فروردین امسال نیز به تمام شرکت‌های هواپیمایی داخلی، خارجی و دفاتر فروش بلیت اعلام کرد که فروش بلیت تهران - لندن اعم از مستقیم و غیرمستقیم برای جلوگیری از شیوع کرونای انگلیسی، ممنوع است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.