ماجرای ترور کاندیدای احتمالی انتخابات از زبان خودش

رستم قاسمی معتقد است دو نیاز اصلی کشور برای حکمرانی مناسب، اقتدار و سازوکار است و در عین حال بر این مسئله تاکید دارد که لازمه تحقق عدالت و رفع تبعیض ها در کشور، تغییر ریل ساختارهای اقتصادی از جمله نظام مالیاتی و بانکی است.

بخش هایی از این گفتگو را بخوانید؛

آقای مهندس ممکن است جزئیات بیشتری از ماجرای ترورتان را بیان کنید؟

قاسمی: اخیراً در یکی از مصاحبه ها جزئیاتی را بیان کردم و از نظر امنیتی امکان بیان جزئیات بیشتر وجود ندارد. 

قبل از عملیات ترور، هشداری از سوی دستگاه های امنیتی دریافت کرده بودید؟

قاسمی: روز قبل از ترور به شکل مکتوب ممنوع السفر شده بودم ولی هم کار مهم بود و هم اینکه این جور چیزها برای من اصلا اهمیت ندارد. مگر قرار است ما از ترور بترسیم. اگر از ترور می ترسیدیم که هفت سال در خط مقدم جبهه مقاومت کار نمی کردیم. 

آیا علت ترور شما به خاطر جایگاهی بود که در یکی از بخش های اقتصادی سپاه برای دور زدن تحریم ها داشتید؟

قاسمی: به هر حال مهمترین مولفه ای که دشمنان ما می توانند در مسیر پیشرفت ملت ایران خلل ایجاد کنند، مسئله اقتصادی است چرا که در این ۴۰ سال همه مسیرها را امتحان کرده اند و در همه آنها نیز شکست خورده اند. در همین راستا نیز دشمنان ما به دنبال این هستند که عوامل موثر در حوزه اقتصادی کشور را ساقط کنند ولی من معتقدم جان من ارزشی  در برابر فدارکاری ها و بزرگواری مردم عزیز کشورم ندارد. 

ماجرای ترور وزیر احمدی نژاد از زبان خودش /رستم کاندیدای همه  مردم ایران است

 

کمی به سراغ مسائل سیاسی هم برویم. شما در صورت کاندیداتوری، نماینده کدام یک از گروه های سیاسی هستید؟ آیا به شکل مستقل حضور پیدا می کنید یا اینکه با شورای وحدت یا شورای ائتلاف یا حتی جبهه پایداری ائتلاف می کنید؟

قاسمی: رستم کاندیدای همه  مردم ایران است. 

همه نامزدها می گویند که متعلق به همه مردم ایران هستند. 

قاسمی: اما هیچکدام نامشان رستم نیست! رستم پهلوان همه مردم ایران بوده است. نکته بعدی اینکه من عضو سپاه هستم و افتخار می کنم که سپاهی بوده ام. من در دوسالی که وزیر نفت بودم یک ریال از وزارت نفت حقوق دریافت نکردم و پس از دوره وزارتم با افتخار لباس سپاه را پوشیدم. اردوگاه سیاسی من هم کاملا مشخص است ولی در عین حال یک چیز را من از سردار سلیمانی که 7 سال سرباز کوچکش بودم یاد گرفتم. حاج قاسم به من می گفت که با مردم خط قرمز داشته باش ولی دیوار بین خودت و مردم نکش. ما نباید بین خودمان دیوار بکشیم. آنهایی که از دایره نظام خارج اند که تکلیفشان مشخص است. هرکس که رئیس جمهور شود، رئیس جمهور همه ملت ایران است. 

آیا برنامه های خود را به شورای وحدت یا شورای ائتلاف داده اید؟

قاسمی: هنوز که درخواستی در این رابطه از هیچ یک از کاندیداها نداشته اند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.