زاخارووا: امیدواریم حادثه نطنز به هدیه‌ای برای دشمنان برجام تبدیل نشود

به گزارش اردوپوینت، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که این کشور از نزدیک درحال دنبال کردن شرایط پیرامون سایت هسته‌ای نطنز می‌باشد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه ابراز امیدواری کرد که حادثه در سایت هسته‌ای نطنز باعث تضعیف مذاکرات درخصوص احیای برنامه جامع اقدام مشترک نشود.

وی در این باره گفت: ما از نزدیک گزارش‌های رسانه‌ای و بیانیه‌ها از سوی مقامات ایرانی در رابطه با وضعیت در تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم در نطنز - که اتفاق جدی در آن به وقوع پیوسته است - را دنبال می‌کنیم. ما مطمئن هستیم که علت این حادثه از سوی طرف ایرانی به طور کامل بررسی خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: ما امیدواریم که اتفاق روی داده به "هدیه‌ای" برای دشمنان برجام تبدیل نشود و گفت‌وگوها در وین برای احیای این توافق را تضعیف نکند.

زاخارووا تاکید کرد درصورتی که این حادثه حمله‌ای عمدی بوده باشد، باید قویا محکوم شود.

وی در این رابطه تصریح کرد: در چنین شرایطی تنها تهدیدات علیه ایمنی هسته‌ای - که متخصصین ایرانی به جا و به طور حرفه‌ای به آن رسیدگی کردند - باعث نگرانی نمی‌شوند. اگر تایید شود که اقدامات عمدی شخصی باعث این حادثه شده باشد، باید قویا محکوم شود.

به گزارش ایسنا، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص این حادثه توضیح داد و گفت: بامداد روز یکشنبه حادثه‌ای در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز (مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن) رخ داده است. بر اساس اطلاع ما خوشبختانه این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.