ادعای امنیتی قاضی‌زاده درباره حادثه در نیروگاه هسته ای نطنز

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و آمریکا در اقدام خرابکارانه در نطنز هماهنگ بودند، گفت: این اقدام برای امتیاز گیری از ایران در وین انجام شده است.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به خرابکاری اخیر رژیم صهیونیستی در نطنز گفت: دولت در سالهای اخیر ترمزی در برابر اقتدار جمهوری اسلامی بوده و اجازه نداده است که در مقابل خرابکاری‌های آمریکا و اسرائیل در منطقه، جمهوری اسلامی موضعی از سر قدرت داشته باشد و پاسخی جدی و قوی به اقدامات آنها بدهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت کاری کرده است که دشمنان پُر رو شده اند و فکر می‌کنند هر اقدامی انجام دهند، جمهوری اسلامی پاسخی نخواهد داد. متأسفانه دولت از سر ضعف موضع گیری می‌کند که این اقدام دشمن را گستاخ کرده است.

خرابکاری در نطنز برای امتیاز گیری سر میز مذکرات وین بوده است

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: رژیم صهیونیستی و آمریکا در این اقدام خرابکارانه در نطنز هماهنگ بودند و این اقدام برای کوتاه آمدن ایران از مواضع خود در مذاکرات مبنی بر سیاست «حرف قطعی» بوده است.

وی افزود: این اقدام خرابکاری برای امتیاز گیری سر میز مذاکرات هسته‌ای انجام شده است.

حفره امنیتی در نطنز وجود دارد

قاضی زاده هاشمی گفت: باید این خرابکاری از نظر امنیتی مورد بررسی قرار گیرد. باید مشخص شود حفره امنیتی کجاست که برای چندمین بار در نطنز چنین اتفاقی رخ داده است. نهادهای امنیتی باید پاسخگو باشند. حتماً حفره امنیتی در نطنز وجود دارد که مرتباً به این سایت هسته‌ای ضربه وارد می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این که بگویند کار اسرائیل بوده است، کافی نیست. دستگاه اطلاعاتی و امنیتی چرا نتوانسته مانع از خرابکاری آمریکا و اسرائیل در سایت هسته‌ای نطنز شود و برای دومین بار اسرائیل توانسته در این سایت خرابکاری کند.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: باید با دشمن از موضع اقتدار برخورد کنیم. کشتی ایران را گرفتند ما هم کشتی کره جنوبی را گرفتیم. برای پرداخت پول ایران بازی درآوردند. برخورد جدی کردیم تا بالاخره گشایش اتفاق افتاد.

نتیجه مذاکره از سر ضعف، خرابکاری‌های آمریکا و اسرائیل در سایت هسته‌ای نطنز است

وی ادامه داد: برخورد از سر ضعف موجب تکرار خرابکاری در سایت نطنز شد. باید اقدام جدی و مؤثر در پاسخ به این خرابکاری انجام شود. اقدامی که آنقدر بزرگ و پر سر و صدا باشد که اسرائیل از اقدام خود پشیمان شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نتیجه مذاکره از سر ضعف، خرابکاری‌های آمریکا و اسرائیل در سایت هسته‌ای نطنز است.

قاضی زاده هاشمی با انتقاد از انفعال تیم مذاکره کننده وین در مقابل خرابکاری در سایت هسته‌ای نطنز گفت: این خرابکاری باید تأثیر مستقیمی در مذاکرات داشته باشد. باید اعلام شود تا زمانی که با اسرائیل برخورد نشده و تنبیه نشود، مذاکره از سر گرفته نخواهد شد.

ترک میز مذاکرات وین حداقل واکنش به این خرابکاری است

وی افزود: توسعه هسته‌ای دست بالاتر ایران در مذاکرات بوده است بنابراین اسرائیل با خرابکاری در سایت هسته‌ای نطنز، تلاش کرده است که این دست برتر و دست قدرت را از جمهوری اسلامی بگیرد.

نماینده مردم مشهد درمجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ترک میز مذاکرات وین حداقل واکنش به این خرابکاری است، گرچه این خرابکاری نتیجه مذاکرات وین بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.