مرعشی: این بازی های بچگانه نتیجه رأی ندادن مردم است

تصور می‌کنم در زمان ریاست‌جمهوری بنی‌صدر بود که به‌دلیل بی‌توجهی او در مقام رئیس قوه مجریه به مصوبات مجلس وقت در بازنگری قانون اساسی این اختیار به اختیارات رئیس قوه مقننه اضافه شد که اگر دولت طی ۱۰ روز از اجرای قانون مجلس سر باز زد یا به هر دلیلی ابلاغ آن را به تعویق انداخت، رئیس مجلس رأساً می‌تواند وارد میدان شود و خود قانون را از طریق اعلام در روزنامه رسمی ابلاغ کند؛ ابلاغی که دولت را ملزم به اجرای آن خواهد کرد.

همانطور که از اختیارات مجلس و در راس آن رئیس مجلس در قانون اساسی بر می‌آید، مجلس در دفاع از مصوباتش نیازی به جنجال‌آفرینی یا ماجراجویی ندارد. قانون روشن است و اختیارات آن عیان. اما اینکه مجلس یازدهمی‌ها در اقدامی مثل رویکرد دیروزشان بحث شکایت از رئیس‌جمهور به قوه قضاییه را مطرح می‌کنند حکایت از آن دارد که جمعی در تلاشند تا از هر فرصتی برای رودررویی و کشمکش سیاسی و جناحی استفاده کنند.

 متأسفانه در شرایطی که اولویت‌های اساسی کشور پرداختن به امور و دغدغه‌های مردم است و مشکلات معیشتی و اقتصادی بر دوش مردم سنگینی می‌کند و نیازمند همراهی، هماهنگی و همدلی قوا با هم برای چاره‌جویی از این مشکلات است جمعی در خانه ملت و به نام مردم به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که ماحصلش جز افزایش هزینه‌های جناحی نیست. این جمع متأسفانه در آستانه انتخابات به‌گونه‌ای گام بر می‌دارند و رفتار می‌کنند که گویی می‌خواهند رقیب را تمام و کمال به گوشه رینگ هدایت کنند.

البته این روند یعنی به راه انداختن بازی‌های بچگانه برای حاشیه‌سازی‌های مکرر و جنجال‌آفرینی بی‌ثمر از سوی مجلس اگرچه با هدف جلب توجه افکار عمومی و تخریب رقیب انتخاباتی صورت می‌گیرد اما می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

به این معنا که مردم در لابه‌لای این رفتارهای هیجانی و جناحی حاشیه سازان  متوجه شوند نتیجه عدم‌مشارکت جدی‌شان در انتخابات اسفند ۹۸ به تصاحب اکثریت مجلس از سوی تفکر و افرادی منجر شده است که به جای گره‌گشایی از مسائل مردم و کشور مدام بازی‌های بچگانه طراحی می‌کنند و به همین دلیل عزمشان را جزم می‌کنند که با مشارکت در انتخابات سطح افراد انتخابی را بالاتر ببرند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.