نظامیان یا روحانیت؛ کدام شانس رئیس جمهور شدن دارند؟

لاله افتخاری، چهره سیاسی اصولگرا، در رابطه با دعوت شورای وحدت از سه تن از اصولگرایان برای ارائه برنامه گفت: شورای وحدت کاندیداهای مختلفی را مدنظر دارد. شورای وحدت تصمیم دارد با کاندیداهای مختلف و با کسانی که رزومه بهتری دارند و سابقه خوبی نشان داده اند و پیشینه قابل دفاعی دارند، گفتگو کند و برنامه دعوت این کاندیداها  وجود دارد تا آنها هم برنامه های خود و کسانی را که می خواهند در آینده با آنها کار کنند معرفی کنند و می خواهیم، طرحی نو دراندازیم.  

او افزود: قبلا فقط شخص معرفی می شد اما اینبار قرار است براساس کارآمدی و برنامه تیم ارزیابی شود.

افتخاری در رابطه با کاندیداتوری ابراهیم رییسی ادامه داد: حضور آقای رییسی به عنوان یک کاندیدا می تواند بسیار وحدت آفرین باشد و به همدلی و وحدت بین نیروهای انقلابی کمک می کند ولی باید ایشان و شرایطی که دارند در نظر گرفته شود در صورتی که ایشان مایل به حضور نباشند باید نامزدهای بعدی را در نظر داشت و از ظرفیت آنها استفاده کرد.

نظامیان شانس رئیس جمهور شدن دارند یا روحانیت؟

او در مورد کاندیدا نظامی تاکید کرد: باید دید نظامی چطور تعریف می شود و به چه کسی نظامی گفته می شود. نظامیانی که از محل خدمت خود استعفا داده و خارج شده اند مشکلی ایجاد نمی کنند. البته شاید نگاه مردم به غیر نظامیان باشد و به روحانیت بهتر از بقیه رای می دهند.

این چهره اصولگرا در خصوص کاندیداتوری زنان در جریان اصولگرا تصریح کرد: من سخنگوی شورای مشورتی بانوان هستم. در بحث بانوان هم برنامه هایی وجود دارد و چالش ها و مطالبات دسته بندی می شود تا هر نامزدی وارد عرصه شود، این موارد را دریافت کند و هم به نامزدها برای برنامه ریزی مناسب کمک کنیم و هم جامعه بتواند، انتظاراتش را منتقل کند.

او خاطرنشان کرد: ما بانوانی چون خانم دستجردی را داریم که سابقه وزارت و نمایندگی هم دارند و نیرویی موفق هستند ولی باید خود ایشان مایل باشند تا در این راه قدم بگذارند و روی ایشان توافقی صورت بگیرد. ایشان رییس شورای مشورتی بانوان هستند و من قائم‌ مقام و سخنگو هستم. راه باز است و مشکلی برای حضور نیست ولی خود ایشان باید مایل باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.