حمایت حسین شریعتمداری از نامزدی این چهره در انتخابات

شریعتمداری با بیان اینکه بحث‌ها برای رسیدن به وحدت بین افراد دنبال می‌شود، افزود: تمام افرادی که اعلام آمادگی کردند، آدم خوبی هستند، اما برخی از آنها رأی‌آوری ندارند و این مسأله باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: درباره آقای رئیسی نیز دو دیدگاه وجود دارد، هر دو دیدگاه ایشان را قبول دارند اما یک عده موافق حضورشان هستند و برخی مخالفند . موافقان حضور ایشان  معتقدند آمدن آقای رئیسی باعث اجماع می‌شود و چون نامزدهای جبهه انقلاب ایشان را شایسته می‌دانند و به اسلام و انقلاب فکر می‌کنند با حضور جناب رئیسی کنار می‌روند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان ادامه داد: طرف مقابل معتقد است با اعلام کاندیداتوری ایشان، دستگاه قضا چه آینده‌ای پیدا خواهد کرد؟ چراکه آقای رئیسی در دستگاه قضا امیدآفرینی کرده و میلیاردها تومان و دلار از اموال غارت شده را بازگردانده و بدون ملاحظاتی که برخی گرفتار آن هستند، با فساد به مقابله برخاسته و در این راه موفقیت‌های چشمگیری هم داشته است.

وی خاطرنشان کرد: موافقین حضور آقای رئیسی می‌گویند که قوه اجرایی جایگاه مهمی است و حتی می‌تواند از آن طریق به قوه قضاییه نیز کمک کند اما مخالفان می‌گویند که اگر آقای رئیسی در عرصه انتخابات حضور یابد، تبلیغات سوء علیه ایشان زیاد می‌شود.

آیت‌الله رئیسی برند مبارزه با فساد است

شریعتمداری با تأکید بر اینکه البته آقای رئیسی نقطه سیاه و یا مبهمی در کارنامه خود ندارد گفت: ایشان  برند مبارزه با فساد هستند و مخالفان ایشان در افکار عمومی، مخالف مبارزه با فساد تلقی می‌شود که البته الزاما نیز اینگونه نیست.

وی  در بحث رأی‌آوری آیت‌الله رئیسی گفت ایشان در دوره قبل اولا  در مقابل دولت مستقر قرار داشت و اغلب نیز دولت مستقر رأی می‌آورد و ثانیاً، ایشان تنها ۴۰ روز  در عرصه حضور پیدا کرده بود ولی با این وجود  توانست ۱۶ میلیون رأی بیاورد که بسیار مهم است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان در ادامه  گفت: البته سخنان رهبری درباره اهمیت قوه مجریه نسبت به قوه قضاییه نیز کفه ترازو را به نفع موافقان حضور ایشان سنگین کرده است. مدیر مسئول کیهان در پاسخ به سوالی که نظر او را در همین خصوص جویا شده بود گفت: بنده فقط جغرافیای صحنه را ترسیم کرده‌ام و درباره نامزدها نظری نداده‌ام.

شریعتمداری به طرح دیگری که  به میان آمده نیز اشاره کرد و گفت: البته طرح ترکیبی نیز مطرح است که از میان نامزدها یک نفر به عنوان رئیس جمهور بیاید و بقیه با توجه به تخصص خود در بخش‌های دیگر مستقر شوند اما چه کسی در این جایگاه قرار بگیرد نیز مهم است.

حمایت حسین شریعتمداری از نامزدی رئیسی/ هم رای آوری دارد، هم برند مبارزه با فساد است

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.