راهکار حمیدرضا ترقی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه معتقد است: بخشی از مردم، مشارکت در انتخابات را مشروط به بهبود وضعیت اقتصادی کردند که این‌ها دست دولت، مجلس، مسئولین و کارگزاران اجرایی است که بتوانند با قانون‌گذاری و توجه به اقشار ضعیف جامعه این مشارکت را افزایش دهند.

حمیدرضا ترقی در خصوص آرایش انتخاباتی سال ۱۴۰۰ بیان کرد: آرایش کنونی اصولگرایان مشخص است که در دو جریان شورای وحدت و شورای ائتلاف یکی با محوریت جامعه روحانیت و گرایش به تجمیع احزاب و دیگری با محوریت و تکیه بر ظرفیت‌های مردمی و تشکل‌های مردم نهاد شکل گرفته‌اند.

وی در رابطه با این دو شورا ادامه داد: این دو شورا در تلاش هستند تا بتواند سرمایه اجتماعی نیروهای انقلاب و اصولگرا را جمع کنند و در نهایت با وحدت این دو شورا روی یک مصداق واحد، نتیجه انتخابات را به نفع تشکیل یک دولت جوان انقلابی و حزب اللهی با روحیه جهادی رقم بزنند.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره راهکارهای افزایش مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ بیان کرد: به هر میزان که دولت بتواند مشکلات اقتصادی مردم را حل کند و از فشار اقتصادی که بر دوش مردم است بکاهد به طور طبیعی میزان مشارکت مردم افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: آن قشری که همیشه بر اساس تکلیف عمل می‌کنند و در صحنه حضور دارند و بر سر صندوق‌ها می‌آیند و در تظاهرات و راهپیمایی‌ها حضور جدی دارند، آن‌ها می‌دانند که مشکل ‌آن‌ها مشکل انتخاب است نه مشکل انقلاب، چون حضور و مشارکت در پای صندوق‌های رای را حمایت از نظام تلقی می‌کنند، بنابراین آن‌ها وظیفه خود می‌دانند به هر شکلی در انتخابات حضور پیدا کنند.

ترقی ضمن تاکید بر تاثیر مهم دولت در افزایش مشارکت مردم بیان کرد: بخشی از مردم، مشارکت خود را مشروط به بهبود وضعیت اقتصادی کردند که این‌ها دست دولت، مجلس و مسئولین و کارگزاران اجرایی است که بتوانند با قانونگذاری و توجه به اقشار ضعیف جامعه این مشارکت را افزایش دهند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه ضمن امیدواری نسبت به قانون‌گذاری‌های مجلس در جهت گشایش‌های اقتصادی اظهار کرد: امیدواریم دولت نیز با اجرای قوانین مصوب مجلس و بالا بردن کارایی خود در حل مشکلات مردم و عدم فرصت دهی به خاطر برجام و وعده‌های پوچ غربی‌ها و اروپایی‌ها بتواند زودتر در جهت حل مشکلات اقتصادی مردم گام‌هایی اساسی بردارد، تا مشارکت مردم در انتخابات افزایش پیدا کند.

ترقی در خصوص حضور اصلاح‌طلبان در این دوره از انتخابات بیان کرد: قطعا اصلاح‌طلبان به سادگی از قدرت کنار نخواهند رفت و برای ماندن در قدرت رقابت جدی‌ای در انتخابات خواهند داشت.

وی در رابطه با تاثیر برجام در انتخابات پیش رو اظهار کرد: آن چیزی که در خصوص برجام می‌تواند در انتخابات تاثیر بگذارد، رفع تحریم‌ها و گشایش اقتصادی‌ای است که در اثر رفع این تحریم‌ها به‌وجود می‌آید که البته میزان تاثیر آن زیاد نیست، چرا که مردم متوجه شده‌اند هم قیمت ارز و هم گرانی‌ها به مدیریت داخلی بستگی دارد نه تحریم.

 

این فعال سیاسی اصولگرا ضمن تاکید بر تاثیر خوداتکایی و تلاش بخش‌های مختلف کشور ادامه داد: اگرچه آوردن و آزادسازی بخشی از منابع ارزی ما در خارج از کشور ممکن است در تامین نیازها و کالاها تاثیراتی داشته باشد ولی به نظر نمی‌رسد که مردم احساس کنند رفع تحریم خیلی در وضعیت اقتصادی تاثیر دارد بلکه مدیریت درست دولت در منابع و رفع سوء مدیریت‌ها و جلوگیری از افزایش نرخ ارز و گرانی و همچنین جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی است که می‎‌تواند مشکلات را برطرف کند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.