درخواست مطرح شده در دیدار خلیل‌زاد با اشرف غنی و عبدالله

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان از دیدار رئیس جمهوری افغانستان و نیز رئیس شورای مصالحه این کشور با فرستاده ای ویژه آمریکا خبر داد.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان امروز، شنبه نوشت: محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، پیش از ظهر امروز با زلمای خلیل‌زاد فرستاده ویژه وزارت خارجه آمریکا در خصوص صلح افغانستان، در ارگ دیدار کرد.

در ادامه بیانیه ارگ آمده است، در این دیدار، هر دو جانب در پیوند با نتایج پروسه صلح و آمادگی‌ها برای کنفرانس قریب الوقوع ترکیه، بحث و تبادل نظر کردند.

خلیل‌زاد همچنین از طرف‌های افغان خواست برای تحقق صلح و پایان جنگ در این کشور با هم تلاش کنند.

او اشاره کرد، کشورهای جهان انتظار دارند که هیئت جمهوری افغانستان ماه جاری میلادی براساس طرح صلح یکسانی به کنفرانس استانبول برود.

خلیل‌زاد در دیدار با عبدالله عبدالله، رئیس شورای مصالحه ملی این کشور بر حمایت کامل کشورش از تلاش‌های صلح در افغانستان تاکید کرد و گفت، واشنگتن امیدوار به تسریع در روند صلح است و طرفین درگیری باید برای پایان دادن به جنگ و دستیابی به صلح دائمی همکاری کنند.

عبدالله عبدالله نیز بر تمایل خود برای موفقیت اجلاس سران استانبول با محوریت صلح افغانستان تاکید کرد و گفت، شورای مصالحه ملی گام‌های مهمی برای وحدت دیدگاه‌های افغانی و رفتن به استانبول براساس طرح صلح و دیدگاه مشترک برداشته است. 

ازسوی دیگر، به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان، می‌گوید نشست صلح درباره افغانستان در ترکیه هنوز در دست بررسی است، بنابراین دعوت نامه‌ها به هیچ پایتختی، از جمله به مسکو، هنوز ارسال نشده‌اند.

کابلوف گفته است که طرف روس همانند دیگر طرف‌ها هنوز دعوت نامه‌ای دریافت نکرده است.

نماینده رئیس جمهوری پوتین تاکید کرد که زمان بندی در این مورد رسمی نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.