دستگیری خانواده‌های زندانیان سیاسی بحرین در پی تظاهرات

به گزارش خبرگزاری المعلومه، موسسه حقوق و دموکراسی بحرین و سازمان آمریکایی‌ها به خاطر دموکراسی و حقوق بشر اعلام کردند که مسؤولان بحرینی اعضای خانواده‌های زندانیان سیاسی برجسته در این کشور را به دلیل مشارکت آنها در تظاهراتی مسالمت آمیز برای بیان درخواستشان جهت آزادی اعضای خانواده‌شان بازداشت کردند.

منابع اعلام کردند که مسؤولان بحرینی جعفر رمضان و رمضان عیسی را برای بازجویی از آنها در روز شش آوریل جاری احضار کردند، چراکه اعتراض کوچکی برای درخواست جهت آزادی محمد رمضان برگزار شده بود. بعد از اینکه آن دو فرد در آن روز به صورت موقت آزاد شدند، اما این دو فرد در ساعات نخست جمعه با اتهام‌هایی مربوط به تجمع غیر قانونی به مرکز پلیس سماهیج احضار شدند.

طبق این بیانیه، تجمع‌های بدون مجوز بیش از پنج تن بر اساس قانون بحرین اقدامی غیرقانونی است.

دادستانی بحرین اخیراً اعلام کرد که حداکثر مجازات به دلیل تجمع‌های بدون مجوز را به سه سال حبس و جریمه پنج هزار دیناری افزایش داده است که این‌ها به بهانه اقدامات برای مقابله با کرونا است.

از سوی دیگر، عفوبین الملل اعلام کرد که موارد ابتلا به کرونا میان زندانیان در زندان مرکزی جو در بحرین افزایش یافته است.

این سازمان تاکید کرد که شیوع ویروس کرونا در زندان طی هفته‌های اخیر، گواهی آشکار از شکست مسؤولان بحرینی در احترام به حداقل اصول تعامل با زندانیان و تضمین حقوق درمانی بازداشت شدگان است.

عفو بین‌الملل تصریح کرد، گفته‌های خانواده‌های زندانیان مبنی بر وجود ده‌ها ابتلا به کرونا در میان بازداشت شدگان، تصویر تاریکی را از شرایط دشوار بازداشت ترسیم می‌کند، چراکه زندان‌ها شاهد ازدحام هستند، در حالی که دولت اخیراً ادعا کرده است که شیوع این بیماری تحت کنترل است.

این سازمان از دولت بحرین خواست تا درمورد جان زندانیان قمار نکند و حق درمانی بازداشت شدگان را تضمین کرده و از آنها در مقابل خطر این همه گیری محافظت کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.