ارسال طرح اصلاح قانون نحوه فعالیت احزاب به هیات رئیسه مجلس

«علی حدادی» با تشریح نشست روز یکشنبه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: در جلسه امروز بررسی طرح اصلاح قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی در ۱۸ ماده توسط اعضای کمیسیون جمع بندی و به برای بررسی نهایی در صحن علنی به هیات رئیسه مجلس ارسال شد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها افزود: در جلسه امروز بررسی مواد (۱) و (۱۰) این طرح با حضور نماینده شورای نگهبان، مرکز پژوهش‌ها، نمایندگان تشکل‌های صنفی و دستگاه‌های اجرایی مربوط بررسی شد و پس از نهایی شدن به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در توضیح دیگر موارد بررسی شده در جلسه امروز کمیسیون افزود: در این جلسه فعالیت تشکل‌های صنفی و دارندگان کسب، پیشه، حرفه، تخصص و مهارت معین تشکیل شده که اهداف، برنامه ها و اقدامات آنها به صورت غیرسیاسی، غیردولتی، غیرتجارتی، غیرانتفاعی و داوطلبانه برای منافع خاص مربوط به صنف است، بررسی شد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان با بیان اینکه تشکل‌ها در دو سطح استانی و ملی فعالیت دارند و با مصوبه کمیسیون ۱۵ تشکل استانی در سطح ملی فعالیت می‌کنند، گفت: صدور پروانه فعالیت تشکل‌ها به دلیل منفک شدن از قانون ماده ۱۰ احزاب بلاتکلیف بود و بر همین اساس مقرر شد مجوز اولیه صدور پروانه تشکل توسط کمیته‌ای صادر شود.

حدادی ادامه داد: اعضای این کمیته از مجموعه نماینده قوه قضاییه، معاون هماهنگی اقتصادی وزارت کشور و معاون هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت، رییس اتاق اصناف و رییس بسیج اصناف تشکیل می‌شود تا به تشکل‌ها مجوز بدهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.