حسینعلی امیری در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمه خبرنگاران در رابطه با درگیری عبدالباسط درازهی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی در گمرک ، اظهارداشت: پخش این کلیپ ناقص در فضای مجازی سوء تفاهم هایی را در جامعه و مجلس ایجاد کرده است.

وی به اختصاص ۴۵ دقیقه از وقت جلسه روز گذشته مجلس شورای اسلامی به صورت غیر علنی اشاره کرد و گفت: رییس مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفتند که هیاتی به مسئولیت پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی و با حضور اعضای ناظر بر رفتار نمایندگان، وزیر اقتصاد و دارایی، نماینده مذکور و معاون پارلمانی رییس جمهوری به موضوع رسیدگی کند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری توضیح داد: بر اساس بررسی های هیات مذکور، در فیلم کامل ماجرا، نماینده سراوان به گمرک مراجعه می کند و برای انجام هماهنگی های لازم معطل و به بخش پذیرش وارد می شود و سپس اتفاقاتی که در کلیپ مشاهده شد رخ می دهد.

به گفته امیری &#۳۹;رئیس گمرک در آن روز در دفتر خود حضور نداشته است تا نماینده مردم سراوان بتواند با وی دیدار کند.&#۳۹;

وی افزود: در نهایت تصمیم گرفته شد نحوه برخورد کارمند در هیات رسیدگی به تخلفات اداری مورد بررسی قرار گیرد، نماینده سراوان نسبت به اهانت یکی از ارباب رجوع ها در دستگاه قضایی شکایت کند و مشکلات حوزه انتخابی درازهی در رابطه با مسائل گمرکی توسط معاون وزارت اقتصاد و دارایی و رئیس کل گمرک حل و فصل شود.

به گفته معاون پارلمانی رییس جمهوری، گزارشی از جزییات این جلسه امروز در مجلس شورای اسلامی نیز ارائه شده است.

امیری با تاکید بر همکاری بین دولت و مجلس گفت: تعامل و همکاری ها بین اعضای هیات دولت و مدیران با نمایندگان مجلس به نحو احسن برقرار است، با این حال احتمال بروز چنین اتفاقات وجود دارد، از این رو از نمایندگان مجلس تقاضا داریم که پیش از ورود به ادارات و وزارت خانه ها هماهنگی های لازم را انجام دهند.

وی افزود: این امکان وجود دارد که مسئولان مربوطه در محل کار خود حضور نداشته باشند؛ زیرا وزرا و مسئولات کارهای متعددی دارند و مدام در دفتر کار خود حاضر نیستند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا به توهین نماینده مجلس نیز رسیدگی می شود؟ گفت: نسبت به نماینده مجلس و کارمند بر اساس قانون برخورد خواهد شد؛ ما در شرایط فعلی در مقام داوری نیستیم.

امیری از درازهی به عنوان &#۳۹;برادر خوب و همراه دولت&#۳۹; یاد کرد و اظهارداشت: رییس جمهوری بارها بر تعامل دولت و مجلس و ارتباط خوب وزرا و اعضای هیات دولت با نمایندگان تاکید کرده اند و ما در طول هفته شاهد حضور اعضای هیات دولت در مجلس هستیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.