در اطلاعیه گمرک جمهوری اسلامی ایران آمده است "ضمن عذرخواهی از مردم شریف و بزرگوار ایران به ویژه مردم شریف و نجیب سراوان به دلیل آسیبی که به موازین اخلاقی و انسانی وارد شده، مصمم است ضمن جلوگیری از وقوع اتفاقات مشابه، موضوع را در مجموعه‌های نظارتی گمرک پیگیری و بررسی و نتایج را به اطلاع مردم شریف ایران برساند".

به گزارش ایسنا، در چند روز گذشته فیلمی ۶۰ ثانیه‌ای در فضای مجازی منتشر شد که در آن محمدباسط درازهی نماینده مردم سراوان در حال مشاجره با یک کارمند گمرک است که در نهایت با دخالت یک فرد دیگر نماینده سراوان از ساختمان بیرون می‌رود. انتشار این کلیپ در فضای مجازی باعث شکل گرفتن مباحثی پیرامون برخورد این نماینده مجلس با کارمند گمرک و از طرف دیگر برخورد یک فرد ناشناس با این نماینده مجلس شده است.

در همین باره قاسم میرزایی نیکو، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور نیز از تشکیل تیمی برای کالبد شکافی کلیپ منتشر شده از درگیری لفظی یکی از نمایندگان مجلس با یکی از کارمندان گمرک و بررسی علل وقوع چنین حوادثی خبر داده است.

همچنین بعد از حواشی که پیرامون درگیری لفظی یکی از نمایندگان مجلس و کارمند گمرک ایجاد شد و حتی کار به درخواست استیضاح وزیر امور اقتصاد و دارایی رسید، فرهاد دژپسند دستور بررسی ویژه در ارتباط با موضوع فیلم منتشر شده را صادر کرد.

آنطور که وزارت اقتصاد در واکنش به جریان پیش آمده به ایسنا اعلام کرده است، فرهاد دژپسند - وزیر اقتصاد - دستور بررسی ویژه در اتباط با موضوع فیلم پخش شده پیرامون حضور نماینده سراوان در گمرک را صادر کرده تا واقعیت ماجرا شفاف‌سازی شود.

 

در عین حال وزیر اقتصاد تاکید کرده که در صورت محرز شدن تخلف از سوی یکی از کارکنان گمرک، بر اساس رویه حاکم بر وزارتخانه در دوره مدیریت وی که اصل بر احترام و رعایت شئونات تعامل محترمانه و کریمانه با همه ارباب رجوع‌ها اعم از مردم و مقامات و مدیران به ویژه نمایندگان مردم در مجلس است، قطعا عذرخواهی خواهیم کرد.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.