بورس 4500 واحد افت کرد

شاخص کل بورس تهران در شروع معاملات بازار سرمایه با ریزش ۴۵۰۰ واحدی در سطح یک میلیون و ۲۷۸ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز سرخپوش شد و با افت ۵۱۱ واحدی ۴۴۰ هزار و ۶۰۸ واحد را ثبت کرد.

شاخص فرابورس نیز به ۱۷ هزار و ۹۶۳ واحد رسید.

اثرگذارترین نمادها بر شاخص بورس

نماد‌های رانفور، سدشت و فباهنر بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های شستا، فملی و تاپیکو بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

وضعیت نمادها در آغاز معاملات

در میان معاملات سرخ پوش گروه فلزات اساسی شاهد رشد بیش از ۲ درصدی قیمت در نماد فباهنر و قرار گرفتن نماد در محدوده قیمتی ۲۷۵۲ تومان هستیم.

فباهنر و میدکو با تعادل میان خریداران و فروشندگان تنها نماد‌های مثبت گروه فلزات اند.

آخرین قیمت ۲۴نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۶۷نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های برکت، شستا، اپال، رانفور، فباهنر، حکشتی و سیتا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های رافزا، آریا، بپیوند، غفارس، بگیلان، ثباغ و صبا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود ۶۰۰میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۱۷۵میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید بیش از ۲۷۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش چهار هزار و ۹۷۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به چهار هزار و ۷۰۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وآیند، شپنا و خساپا به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده بیش از ۳۳۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید غگیلا، سیتا و قیستو در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۲۲۵میلیارد تومان (۸۳درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۹۹۵میلیارد تومان (۲۰درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۷نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۴۳نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان (غگیلا) به ۱۴.۴درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «بانک‌ها و موسسات اعتباری» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش بیش از ۵۴۵میلیارد تومان است و پس از آن گروه «خودروو ساخت قطعات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۴۱۵میلیارد تومان می‌شود. همچنین در طرف دیگر معاملات تقاضای چشمگیری وجود ندارد.

حدود ۱۹درصد از پنج هزار و ۲۴۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند در مجموع ۵۹۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۸۹۱درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به پنج هزار و ۸۳۰میلیارد تومان خواهد رسید.

گروه هتل داری نیز با فشار عرضه همراه است. گکوثر با گرایشی منفی معاملاتی متعادل را تجربه می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.