استقبال سازمان ملل لغو تحریم‌های دیوان لاهه

وی در این بیانیه افزود: دبیر کل سازمان ملل از لغو دستورالعمل صادر شده توسط ایالات متحده در ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد) ۲۰۲۰ مبنی بر مسدود کردن اموال برخی از افرادی که مرتبط با دادگاه کیفری بین المللی هستند، استقبال می‌کند.

سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: دادگاه کیفری بین المللی نقش مهمی را در پیشبرد پاسخگویی در مورد جرایم بین المللی بر عهده دارد.

گوترش همچنین بر تداوم همکاری‌های میان سازمان ملل بر اساس توافق نامه روابط بین سازمان ملل و دادگاه کیفری بین المللی تاکید کرده است.

وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه در روز جمعه، از لغو تحریم‌های اعمال شده علیه مقامات دیوان بین‌المللی کیفری (لاهه) که از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا وضع شده بود خبر داد.

براین اساس، برخی منابع از تصمیم جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا برای لغو فرمان اجرایی شماره ۱۳۹۲۸، که بمنظور مسدود شدن دارایی‌های گروهی از اشخاص مرتبط با دیوان بین‌المللی کیفری (لاهه) صادر شده بود، خبر داده اند.

پس از این امر، یوان بین المللی کیفری (لاهه) نیز در روز شنبه از تصمیم آمریکا برای لغو تحریم‌های اعمال شده علیه این دیوان در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ استقبال کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.