درخواست وزیر آموزش و پرورش جهت تدبیر برای کاهش آسیب‌های فضای مجازی

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید تدابیری برای کاهش تبعات و آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی اندیشیده شود.

محسن حاجی میرزایی عصر شنبه در نشست روسای ادارات آموزش و پرورش خراسان رضوی در مشهد با تاکید بر تحول در نیروی انسانی، برنامه درسی، نظام سنجش و ارزشیابی و برنامه های تربیتی افزود: باید بیندیشیم چگونه تبعات و آسیب های آموزش های مجازی را کنترل نماییم و به حداقل برسانیم.

وی آموخته ها را دستاوردهای بزرگ برای هر مجموعه دانست و ادامه داد: آموخته ها بخش عمده ای از مسیر پیش روی هر مجموعه را تشکیل می دهند، معلم و مدرسه یادگیرنده از کنار مسائل به سادگی نمی گذرند.

وزیر آموزش و پرورش، اجرای سند تحول بنیادین را مهم ترین ماموریت دستگاه تعلیم و تربیت دانست و گفت: رتبه بندی معلمان با هدف وزن دادن به صلاحیت های حرفه ای و تخصصی معلمان طراحی و تدوین شده است تا بدینوسیله معلمان، با انگیزه، صلاحیت های حرفه ای خویش را ارتقا بخشند.

وی دستگاه تعلیم و تربیت استان خراسان رضوی را زنده، سرحال، با اندیشه، دارای ایده و به دنبال خلق ارزش و نتایج پایدار توصیف کرد و افزود: مجموعه ای که می خواهد جریان یادگیری را هدایت نماید باید خود یادگیرنده باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: تولید محتوای الکترونیکی و انتشار درسنامه های آموزشی از همان روزهای نخست تعطیلی مدارس به سبب شیوع ویروس کرونا آغاز شد.

قاسمعلی خدابنده با اشاره به اجرای طرح هدایت افزود: در اجرای این طرح اقدامات سازنده‌ای در دستگاه تعلیم و تربیت استان انجام شده است که می‌توان به عنوان نمونه به انعقاد تفاهمنامه همکاری های مشترک با شهرداری مشهد برای تهیه تبلت ویژه دانش‌آموزان نیازمند مناطق حاشیه این شهر اشاره کرد.

وی با اشاره به زحمات و تلاش‌های قابل تقدیر معلمان به ویژه در ایام شیوع کرونا ادامه داد: بخشی از محتوای آموزشی تولید شده از طریق سیمای استانی و بخشی از طریق لوح‌های فشرده آموزشی در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: درسنامه های آموزشی نیز طراحی و تدوین شده و در اختیار دانش آموزان مناطق محروم استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، گلستان و کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است.

وی با اشاره به تولید ۱۲۰ برنامه ۱۵دقیقه‌ای در راستای فرایند هدایت تحصیلی به منظور پخش از سیمای خراسان رضوی افزود: اجرای برنامه های مختلف با موضوع حفظ قرآن کریم، طرح زیارت نیابتی "به تو از دور سلام" و برگزاری اردوی مجازی راهیان نور در حوزه پرورشی و فرهنگی در دستگاه تعلیم و تربیت استان اجرایی شده است.

خدابنده ادامه داد: شیوه نامه جشنواره تجارب برتر مدیران مدارس در استان نیز طراحی و تدوین شده که قابلیت اجرایی در کشور را نیز دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.