سخنگوی پنتاگون: به دفاع از عربستان ادامه می‌دهیم

سخنگوی پنتاگون  در نشست  خبری  از دفاع از دولت آل سعود  و همکاری با ارتش این کشور خبر داد.

 به نوشته وبگاه «فرانتیر پست» «جان کربی» سخنگوی پنتاگون در زمینه تداوم همکاری واشنگتن و ریاض گفت، ما تعهدات خود را در قبال دفاع و حمایت از عربستان سعودی با شدت ادامه می‌دهیم. آنها مورد حمله قرار می‌گیرند و هیچ ابهامی در این مورد وجود ندارد.

وی در ادامه گفت که  وزیر امور خارجه  آمریکا این مسئله را جدی می‌گیرد و چند هفته قبل نیز  با ولی‌عهد عربستان در این زمینه گفت‌وگو کرد.

جان کربی در بخش دیگر سخنان خود گفت: «از حوثی‌ها می‌خواهیم که این حملات را متوقف کرده و برای دستیابی به یک راه حل سیاسی تلاش کنند.»

روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» اخیرا در گزارشی اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دستور آغاز خروج برخی از نیروها و تجهیزات از خاورمیانه را صادر کرده است.این دستور بایدن در راستای بازاستقرار حضور نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه صورت می‌گیرد.

وال‌استریت ژورنال نوشت که مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که پنتاگون به دنبال ارائه تجهیزات و آموزش‌هایی است که عربستان سعودی به آن نیاز دارد.

وزارت انرژی عربستان سعودی در روزهای گذشته  از وقوع آتش‌سوزی در یکی از مخازن تاسیسات فرآورده‌های نفتی در استان «جیزان» در پی حملات پهپادی ارتش یمن خبر داد.پیشتر نیز شبکه «العالم» گزارش داده بود که فعالان سعودی از تعطیلی و وقوع چند انفجار در تعدادی از فرودگاه‌های عربستان خبر می‌دهند.

تجاوز نظامی ائتلاف تحت هدایت رژیم آل سعود به یمن  وارد هفتمین سال خود شده است. جنگی نابرابر که به گفته مقام‌های سازمان ملل متحد بدترین فاجعه‌ انسانی حال حاضر جهان را رقم زده است. از آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن تا پایان ژانویه ۲۰۲۱، ۶ هزار و ۱۹۰ زن و کودک یمنی جان خود را از دست داده‌اند و ۶ هزار و ۸۹۸ نفر دیگر زخمی شده‌اند. علاوه بر این، بر اساس میانگین از هر هزار تولدی که در یمن صورت می‌گیرد، ۲۷ نوزاد مرده به دنیا می‌آیند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.