مقام اردنی: بنیامین نتانیاهو اعتبار ندارد

رژیم صهیونیستی بر خلاف تعهداتش در توافقنامه صلح وادی عربه مربوط به سال ۱۹۹۴، آبرسانی به اردن را از هفته گذشته بنابه دستور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم متوقف کرده است.

این دستور نتانیاهو تنها بخشی از اختلافات بین رژیم صهیونیستی و اردن است و اخیرا نیز این رژیم مانع بازدید «حسین» ولی‌عهد اردن از مسجدالأقصی شد و اردن نیز در واکنش به این قضیه با عبور هواپیمای نتانیاهو از آسمان این کشور به مقصد امارات ممانعت کرد.

طبق گزارش وبگاه «میدل ایست آی»، با وجود آنکه نتانیاهو تمایل داشت از فرصت سفر به امارات و گرفتن عکس یادگاری با «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی برای تبلیغات انتخاباتی خود استفاده کند اما اردن اجازه عبور هواپیمای نتانیاهو از آسمان این کشور را نداد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش کردند که نتانیاهو همچون استخوانی در گلوی عبدالله دوم شاه اردن است و با وجود اینکه به نظر می‌رسد تنش اخیر بین شاه اردن و نتانیاهو است اما همین امر تأثیراتی در امور امنیتی و سیاسی منطقه خواهد داشت.

در همین ارتباط "محمد المومنی" عضو مجلس سنای اردن و وزیر سابق این کشور گفت که هر فردی غیر از نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل باشد برای اردن بسیار بهتر است چرا که نتانیاهو در محافل تصمیم‌گیرنده اردن اعتباری ندارد و تماس‌ها با او قطع شده است.

بنابر گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، در این گزارش همچنین به نقل از «ممدوح العبادی» معاون نخست‌وزیر سابق اردن آمده است که عبدالله دوم به نتانیاهو اعتماد ندارد و از او می‌ترسد.

او افزود: «نتانیاهو راست‌گرای افراطی است و راه‌حل دو دولتی را قبول ندارد و دیدگاه توسعه‌طلبانه‌ای در قبال اردن دارد.»

در همین ارتباط «میرون رابوبورت» تحلیلگر اسرائیلی گفت که تصمیم اسرائیل برای ممانعت از ورود ولی‌عهد اردن به مسجدالأقصی حاوی این پیام نتانیاهو است که کابینه آتی او به دنبال تحمیل حاکمیت کامل بر مسجدالأقصی است.

در سال ۲۰۱۷ نیز یک نگهبان امنیتی رژیم صهیونیستی در سفارت این رژیم در امان پایتخت اردن دو شهروند این کشور را به قتل رساند و پس از آزادی این نگهبان طی یک معامله محرمانه با دولت اردن، نتانیاهو از او همانند یک قهرمان استقبال کرد که همین امر باعث خشم اردنی‌ها شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.