وکلای نتانیاهو خواستار لغو اتهامات علیه وی شدند

به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، وکلای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از آنکه مشخص شد، موافقت مشاور حقوقی دولت "اسرائیل" با آغاز تحقیقات علیه وی حاصل نشده، درخواست دیگری برای لغو لایحه اتهام علیه نتانیاهو را مطرح کردند.

وکلای نتانیاهو در درخواست جدید توضیح دادند که در بند ۱۷ قانون دولت "اسرائیل" قید شده است که انجام تحقیقات کیفری از نخست وزیر طی دوره انتصابش امکان‌پذیر نیست، مگر پس از موافقت مشاور حقوقی دولت؛ این امر بدین معناست که تحقیق و بازجویی از نخست وزیر این رژیم برخلاف قانون است.

یک ماه پیش وکلای مدافع نتانیاهو درخواست خود مبنی بر لغو لایحه‌های اتهام علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به یک دادگاه مرکزی در شهر قدس ارائه دادند.

وکلای مدافع نتانیاهو در درخواست اول خود برای لغو لایحه اتهام علیه نتانیاهو، اعلام کردند، در جریان روند تحقیق و بازجویی اطلاعات مفصلی در خصوص درز اطلاعات، برگزاری محاکمه علنی در مقابل رسانه‌ها و اجرای قانون به صورت انتخابی وجود داشت.

آنها همچنین افزودند که از اشتباهات روند تحقیقات، تهدید کردن جان شاهدان، سوء استفاده از زندگی شخصی آنها برای تحقیق و بازجویی از آنها، به سکوت وا داشتن شاهدان، نادیده گرفتن شواهد و ادله برای تبرئه و سایر فعالیت‌های غیرعادی است‌.

نتانیاهو و همسرش سارا در چهار پرونده متهم به فساد شده‌اند؛ آن‌ها در پرونده موسوم به "۱۰۰۰" متهم به دریافت هدایای غیرقانونی از یک بازرگان آمریکایی به نام "ارنون ملچن" از بزرگترین فعالان سینمای هالیوود هستند.

در پرونده "۲۰۰۰" هم نتانیاهو متهم به امضای قرارداد غیرقانونی با ناشر روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" به منظور بهبود وجهه نخست‌وزیر و تبلیغات به نفع وی در این روزنامه، در قبال تعطیلی روزنامه "اسرائیل هیوم" رقیب یدیعوت آحارونوت است.

پرونده سومی هم که نتانیاهو به موجب آن به فساد مالی متهم شده، به پرونده "۳۰۰۰" معروف است که در قالب آن شبهات فساد و منافع مشترک در قالب قراردادهای خرید زیردریایی از یک شرکت آلمانی برای ارتش صهیونیستی مطرح است.

پرونده جدید فساد مالی بنیامین نتانیاهو موسوم به "پرونده ۴۰۰۰" است و گفته می‌شود خطرناک‌ترین پرونده در نوع خود علیه نتانیاهوست. این پرونده مربوط به تبانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با شائول آلویچ، مالک شرکت "بیزک" است که خود صاحب امتیاز پایگاه خبری "واللا" است. طبق اعلام رسانه‌های صهیونیستی، نتانیاهو در ازای پوشش خبری مناسب از خود و همسرش، تسهیلاتی را به آلویچ داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.