ورود به این استان ممنوع شد

جانشین استاندار در ستاد مدیریت بیماری کرونای فارس با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان کرونایی در این استان گفت: خروج خودروهای بومی از شیراز و سایر شهرستان‌های قرمز و نارنجی فارس و همچنین ورود خودروهای غیر بومی به شیراز و شهرستان‌های قرمز و نارنجی ممنوع است.

عبدالرضا قاسم پورتاکید کرد: برای خودروهای متخلف جریمه‌ ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیون تومانی اعمال خواهد شد.

او با تاکید بر تشدید کنترل‌ها در مبادی ورودی و خروجی‌ها در ۱۳ فروردین افزود: اکنون از ۳۶ شهرستان فارس، سه شهرستان زرین دشت، ارسنجان و داراب در وضعیت قرمز و ۶ شهرستان شیراز، مرودشت، ممسنی، سپیدان، کازرون و جهرم در وضعیت نارنجی قرار دارند.

به گفته جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و هیچ شهرستانی در استان دارای وضعیت آبی نیست. 

قاسمپور خواستار همکاری مردم با توجه به شدت گرفتن روند شیوع کرونای انگلیسی و افزایش آمار مبتلایان در فارس شد و گفت: انتظار داریم که مردم با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و جدی گرفتن هشدارها، کمک کنند که از این شرایط نیز عبور کنیم.

او به اعمال برخی محدودیت‌ها اشاره کرد و افزود: فعالیت اصناف و گروه‌های شغلی در شهرهای قرمز فقط مشاغل گروه یک، در شهرهای نارنجی مشاغل گروه یک و دو و در شهرهای زرد مشاغل گروه یک، دو و سه می‌توانند فعال باشند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: محدودیت‌ها شامل دورکاری کارکنان دولت، فعالیت اصناف، تردد خودروها، آموزش و برگزاری مراسم‌های فرهنگی و اجتماعی است که باید بر اساس مصوبه ستاد رعایت شود.

قاسمپور با بیان اینکه در بحث آموزش نیز کماکان آموزش در تمام مقاطع و پایه‌های تحصیلی به شکل مجازی انجام می‌شود و آموزش حضوری نداریم، ادامه داد: همچنین تمام برنامه‌ها و مراسم‌های فرهنگی، آیینی، اجتماعی و مذهبی و همچنین نمازهای جمعه و جماعات در شهرهای قرمز و نارنجی به طور کامل تعطیل است.

قاسمپور یادآور شد: با توجه به روند صعودی آمار و افزایش مبتلایان، در بیمارستان‌های چمران و نمازی شیراز مجددا پذیرش بیمار داشته‌ایم و فعالیت بیمارستان پشتیبان هم مجددا از سر گرفته خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.