درخواست سناتور‌های آمریکایی برای توافق جامع هسته‌ای با ایران

چهل و سه سناتور آمریکایی در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواستار توافق هسته‌ای جامع‌تر با ایران شدند.

گروهی از سناتور‌های آمریکایی، که بسیاری از آن‌ها مخالف برجام هستند، روز پنج شنبه در نامه‌ای به جو بایدن خواستار تلاش برای دستیابی به توافق جامع‌تر با ایران شدند.

در بخشی از نامه سناتور‌های آمریکایی ادعا شده است: دموکرات‌ها و جمهوری خواهان ممکن است از نظر تاکتیکی اختلاف داشته باشند، اما ما در جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و پرداختن به طیف گسترده‌ای از رفتار‌های ایران متحد هستیم.

این نامه به سرپرستی سناتور دموکرات باب منندز و سناتور جمهوری خواه لیندسی گراهام و به امضای ۴۱ دموکرات و جمهوری خواه دیگر رسیده است.

روز گذشته، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در سخنان خود در نشست ناتو در بروکسل بی‌توجه به خروج یک‌جانبه کشورش از برجام، مدعی شد: آمریکا برای رسیدن به توافق همکاری لازم را کرده و مسئولیت متعهد شدن به توافق هسته‌ای بر گردن ایران است!

بلینکن در بخشی از سخنان خود مدعی شد: آمریکا کاملا مشخص کرده که راه دیپلماسی با ایران هموار است و افزود: «زمانیکه پیشنهاد مشارکت از سوی طرف‌های برجام برای رایزنی درباره این توافق از سوی اتحادیه اروپا مطرح شد ما پاسخ مثبت دادیم. ما همواره رویکرد تعامل با ایران را داشتیم.»

دولت آمریکا صرف نظر از پیمان شکنی دولت پیشین در خصوص توافق هسته‌ای ایران، خواستار تغییر در برجام و افزودن بند‌های تازه به آن است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.