درخواست عراق برای از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا

مقام‌های عراقی می‌گویند که دولت بغداد درخواستی را برای از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا و همچنین موضوع خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، به واشنگتن ارسال کرده است.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» بامداد چهارشنبه از درخواست عراق برای از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا خبر داد.

بر این اساس، مقام‌های عراقی گفتند که دولت بغداد درخواستی رسمی به «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا داده تا تاریخی را برای ادامه دادن گفت‌وگوهای استراتژیک درباره روابط دوجانبه و همچنین خروج نظامیان باقی‌مانده آمریکایی ازعراق تعیین کند.

آسوشیتدپرس در این باره نوشت: «این گفت‌وگوها در ماه ژوئن ۲۰۲۰ در زمان دولت [دونالد] ترامپ آغاز شد که در صورت ادامه پیدا کردن، اولین گفت‌وگوها در زمان بایدن خواهد بود که از ماه ژانویه روی کار آمده است. این گفت‌وگوها با هدف شکل دادن به آینده روابط آمریکا-عراق است».

سه مقام دولتی بغداد به این خبرگزاری گفتند که عراق اخیراََ درخواستی را برای از سرگیری این گفت‌وگوها با دولت آمریکا، به واشنگتن ارسال کرده است.

پیش از این، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که گفت‌وگوهای استراتژیک با دولت عراق را از ماه آینده میلادی از سر می‌گیرد و در آن درباره حضور نیروهای ائتلاف در این کشور نیز صحبت خواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

بر اساس مصوبه پارلمان عراق در دی ماه ۹۸ که دو روز بعد از ترور جنایتکارانه سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، جانشین شهیید رئیس سازمان الحشد الشعبی به تصویب نمایندگان عراق رسید، حضور نظامیان آمریکایی و غیرآمریکایی در این کشور غیرقانونی است و آنها باید هرچه سریعتر خاک عراق را ترک کنند.

انتهای پیام/

عراق آمریکا گفت‌وگوهای استراتژیک نظامیان آمریکایی در عراق

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.