چین سفیر اتحادیه اروپا را احضار کرد

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه چین سفیر اتحادیه اروپا در این کشور را فراخواند.

وزارت خارجه چین امروز سه شنبه برای اعلام مخالفت خود درباره تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه مقامات چینی به دلیل «نقض حقوق بشر» در منطقه خودمختار سین کیانگ، سفیر این اتحادیه را احضار کرد.

وزارت خارجه چین روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد در ۲۲ مارس، سفیر اتحادیه اروپا به وزارت خارجه فراخوانده شد تا اعتراض دولت چین در خصوص تحریم‌های یک جانبه علیه مقامات چین به وی ابلاغ شود. وزارت خارجه چین تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا به بهانه نقض حقوق بشر را به شدت محکوم کرد.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا، چین و میانمار را به دلیل آنچه نقض حقوق بشر خوانده شده، در فهرست تحریم‌های خود قرار دادند. بر اساس تصمیم وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه (۲۲ مارس) خود در بروکسل، چهار مقام چینی و یک نهاد دولتی به دلیل آنچه سرکوب اقلیت اویغور خوانده شده، در لیست سیاه قرار خواهند گرفت.

وزارت امور خارجه چین در واکنش به این اقدام اتحادیه اروپا هشدار داد: پکن در برابر هرگونه مجازات درباره اقدامات خود در منطقه سین کیانگ غربی با قاطعیت واکنش نشان خواهد داد.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد دولت چین نیز در اقدامی مشابه، ۱۰ اروپایی از جمله شماری از اعضای پارلمانی این اتحادیه را به همراه چهار نهاد اروپایی را تحت تحریم قرار داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.