پشت پرده تخریب ظریف از سوی تندروها

فعال سیاسی اصلاح طلب وضعیت پایگاه رای محمد جواد ظریف را از سایر کاندیداهای انتخابات بهتر دانست.

سیدمحمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و فعال سیاسی اصلاح طلب در بخشی از گفتگوی  خود، درباره رئیس جمهور شدن ظریف گفت: از نظر بنده یکی از گزینه‌های خوب، آقای ظریف است به ویژه اینکه به لحاظ پایگاه رأی از سایر کاندیداها وضعیت بهتری دارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: البته شخص آقای ظریف تا این لحظه هنوز کاندیداتوری را نپذیرفته و می‌گوید که نمی‌آیم. آقای ظریف می‌گوید یک دیپلمات است و کار خود را به خوبی می‌داند. از نظر بنده نیز درست می‌گوید و انصافا یک دیپلمات ورزیده است. همانطور که گفتم به لحاظ زمینه رأی از بقیه افرادی که مطرح هستند وضعیت بهتری دارد و اگر ایشان بپذیرد و بیاید طبیعتا یکی از کاندیداهای خوب ایران است.

صدر با اشاره به تخریب‌هایی که از سوی اصولگرایان علیه ظریف صورت می‌گیرد و حاکی از نگرانی آنها از آمدن ظریف است، خاطر نشان کرد: تجربه سیاسی‌ام نشان می‌دهد که تخریب رقبا و شایعاتی که عده‌ای در مورد افراد می‌سازند برخلاف آن چیزی که تصور می‌شود به ضررشان نیست بلکه به نفع آنهاست چون معمولا این تخریب‌ها شایعه است و واقعیت ندارد ممکن است آن لحظه اثری داشته باشد اما چند روز بعد مشخص می‌شود که واقعیت ندارد اتفاقا در مورد ظریف هم نشان داده شده است اثری ندارد اگر آن تخریب‌ها که چند سال است علیه ظریف ادامه دارد قاعدتا  الان باید پایگاه رأی آن پایین باشد اما اینگونه نیست. بنابراین هم تحلیلی نظر می‌دهم و هم براساس واقعیت.

وی افزود: این مسائل چندان که باید مهم نیست بنده همواره می‌گویم افراد باید از شایعاتی که واقعیت داشته باشد بترسند یعنی اگر روزی می‌گفتند فلان جا اختلاس یا سوءاستفاده مالی کرده، واقعیت داشته باشد خطرناک است وگرنه شایعه، هیچ گاه واقعیت ندارد. اینکه می‌گویند گرایش آمریکایی دارد یا غیره، واقعیت ندارد. آن هم فردی که بنده می‌دانم آقای ظریف تا چه حد برادر مسلمان سنتی ملیِ پایبند به اصول است.

همچنین وی در پاسخ به ای سوال اگر ظریف در انتخابات شرکت کند، از حامیان او خواهد بود، گفت: بله حتما خواهم بود. خودشان تا این لحظه گفته‌اند که برای انتخابات ۱۴۰۰ نمی‌آیند. البته هنوز هم زمان باقی مانده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.