تاکید بر اقدام جدی‌تر وزارت صمت با اشاره به بیانات نوروزی رهبری

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بیشترین موانع تولید در داخل کشور هستند و ضروری است وزارت صمت در راستای رفع موانع تولید ورود جدی تری به این عرصه داشته باشد.

محمد حسن آصفری،  نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال« تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی‌ها» خاطرنشان کرد:به دلیل اهمیت مسائل اقتصادی  چندین سال  است  که نامگذاری‌های سال ها از سوی  مقام معظم رهبری با محوریت توجه به مسائل اقتصادی و تولید صورت می‌گیرد.

 وی با بیان این‌که «اگر می‌خواهیم  در  عرصه سیاست خارجی و همچنین دیگر عرصه‌ها توانمندی خود را افزایش دهیم و ارزش پول کشور ارتقا پیدا کند، باید به  مقوله تولید توجه جدی  داشته و موانع تولید را برطرف کنیم»، تاکید کرد : موانع تولید فقط موانع خارجی و تحریم ها  نیستند، بلکه  بیشترین موانع تولید در داخل کشور هستند ، برخی آیین‌نامه‌ها وقوانین دست و پا گیر، رانت ها، سوء استفاده ها، بسته بودن درب دفتر  برخی ازمدیران بر روی تولیدکنندگان از جمله  موانع تولید محسوب می شوند.

 این نماینده مجلس  با اشاره به تاثیر منفی  سود بالای بانک ها بر امر  تولید اظهار کرد : سود بانک آنقدر بالاست که برخی از تولیدکنندگان نمی‌توانند پول وام خود را بازپرداخت کنند و از طرف دیگر با  جرائم  سنگین بانک‌ها روبرو  می‌شوند.

 آصفری با اعتقاد بر این که در کشور سیاست تشویقی چندانی  برای حمایت از تولید کنندگان وجود ندارد، افزود:  ضروری است وزارت صمت در راستای رفع موانع تولید قدم‌های جدی تری بردارد و اقدام به وضع سیاست‌های تشویقی در راستای حمایت از تولید کنندگان کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.