حمله لفظی ترکیه به اسرائیل:آشکار اشغالگری

به گزارش خبرگزاری "آناتولی" ترکیه، در این بیانیه آمده است: تصمیمات اتخاذ شده اخیر علیه ملت فلسطین، مثال دیگری است بر اقداماتی که اسرائیل در نقض حقوق بین‌الملل انجام می‌دهد.

این بیانیه تصریح دارد: اقدامات غیر قانونی یاد شده، به روشنی بیانگر تمایل اسرائیل برای افزایش اشغالگری و نه خواسته وی برای برقراری صلح است.

وزارت امورخارجه ترکیه اعلام کرد: همزمان که فلسطینی ها تلاش می کنند تا با شرایط نامساعدی که ویروس کرونا برای آنان ایجاد کرده است، مقابله کنند، این اقدامات که اسرائیل گستره آن را شدت بخشیده است، وجدان ها را جریحه دارتر می کند.

ترکیه در پایان از جامعه جهانی خواست که در مقابله با سیاست‌های توسعه‌طلبانه اسرائیل، همبستگی خود را با ملت فلسطین اعلام کنند.

این محکومیت همزمان با آن رخ می دهد که در درگیری روز جمعه اشغالگران صهیونیست با جوانان فلسطینی در شهرک بیت دجن در شرق نابلس واقع در شمال کرانه باختری، یک فلسطینی ۴۵ ساله به نام "یوشف حنایشه" به شهادت رسید و شمار دیگری نیز زخمی شدند.

ساکنان شهرک بیت دجن در سالروز شهادت شیخ احمد یاشین بنیانگذار جنبش حماس و در محکومیت شهرکسازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری دست به تظاهرات زده بودند که نظامیان صهیونیست اقدام به سرکوب آنان کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.