تحلیلگر صهیونیستی: نتانیاهو فرصت بهره برداری از ویروس کرونا برای مذاکره با حماس را از دست داد

به گزارش روزنامه رای الیوم، گزارش‌های مطبوعاتی رژیم صهیونیستی به نقل از منابع ارشد تل‌آویو اخیرا بر این امر تاکید کردند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد واکسن کرونا را با هدف امضای قرارداد مبادله اسرای صهیونیستی در اختیار حماس بگذارد اما مخالفت حماس و عدم اجرایی شدن تبادل اسرا نشان داد که این گزارش‌ها صرفا تبلیغاتی برای بررسی واکنش حماس بوده‌اند.

یوآو لیمور، کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی در تحلیلی که در روزنامه «یسرائیل هیوم» منتشر شد، گفت، شلیک موشک از غزه به سمت اراضی اشغالی در روزهای گذشته به این معنی است که حماس می‌خواهد سیگنالی به رژیم صهیونیستی بفرستد و تصمیم گرفته که خودجوش عمل کند، همانطور که در خیلی از اتفاقات اخیر رخ داد. هرچند که حماس و این رژیم قصد رویارویی با یکدیگر را ندارند و در ظاهر هیچ نشانه‌ای از تشدید تن دیده نمی‌شود اما در واقعیت یک پویایی خاصی مشاهده می‌شود.

وی با استناد به اظهارات منابع آگاه در تل‌آویو تاکید کرد، غزه بیش از هر زمان دیگری متزلزل و سر خورده شده است و مذاکرات برای ایجاد یک نظم گسترده در آن به کُندی پیش می‌رود. غزه می‌داند که تسریع امور پیش از انتخابات پارلمانی در اراضی اشغالی و حتی به احتمال زیاد قبل از تشکیل دولت جدید احتمالی است و هیچ کس نمی‌داند چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد. اگرچه رژیم صهیونیستی فرصت کمک به غزه را در ازای دستاوردهایی در مذاکرات به ویژه در زمینه بشردوستانه و تحویل اسرای خود که نزد حماس بازداشت هستند، از دست داد.

این کارشناس نظامی در پایان گفت، به محض اینکه حماس متوجه شود ویروس کرونا به طور کلی از سراسر جهان و به خصوص از نوار غزه محو نخواهد شد، مطابق با مصداق "چیزی که نکشد، قوی می‌کند" عمل خواهد کرد و احتمالا حماس مواضعش را حتی در پی پیش‌بینی ورود مساله فلسطین به وضعیت جدیدی در دوره ریاست جمهوری جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا سخت‌تر خواهد کرد و این اخبار برای رژیم صهیونیستی بد است چرا که همانطور که همیشه بوده و همانطور که حوادث دائما تاکید کردند، هر آنچه با کلمات به جنوب غزه می‌رود با موشک پایان می‌یابد.

گفتنی است، این موضعگیری بخش امنیتی تل‌آویو که معتقد است حماس دنبال رویارویی نظامی با رژیم صهیونیستی نیست، مساله تازه‌ای نیست بلکه از سال ۲۰۱۴ رهبران امنیتی تل‌آویو همواره این باور را به عرصه سیاسی رژیم صهیونیستی القا می‌کنند که حماس جرات مقابله نظامی با این رژیم را ندارد، حماس هم ثابت کرده که قدرت بازدارندگی این جنبش با وجود فرسایش همچنان بالاست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.